اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی:

سالانه 30 ورزشکار جان خود را از دست می‌دهند / 95 درصد دوپینگ‌ها آگاهانه است

خبرگزاری فارس: رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی گفت: به دلیل آسیب‌های متعدد ورزشی هر ساله به طور میانگین 30 نفر ورزشکار در کشور به دلیل آسیب‌های متعدد ورزشی فوت می‌شوند.

سالانه 30 ورزشکار جان خود را از دست می‌دهند / 95 درصد دوپینگ‌ها آگاهانه است
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، لطفعلی پورکاظمی عصر امروز در جلسه مجمع سالانه هیئت پزشکی، ورزشی استان بوشهر اظهار داشت: هم‌اکنون 2 میلیون و 500 هزار نفر ورزشکار در حوزه‌های شهری و روستایی کشور فعالیت می‌کنند و سالانه 30 هزار نفر دچار آسیب سخت ورزشی می‌شوند.
پورکاظمی گفت: بیش از یک میلیون نفر ورزشکار سالانه دچار آسیب‌های ریز و درشت ورزشی می‌شوند و براساس بیمه ورزشی از مبلغ 50 هزار تومان تا 6 میلیون تومان برای درمان به ورزشکار پرداخت می‌شود.
پور‌کاظمی افزود: فدراسیون پزشکی ورزشی کشور وظیفه پشتیبانی از 31 هیئت استانی و 50 فدراسیون کشور را بر‌عهده دارد و در 660 شهرستان کشور دفتر هیئت پزشکی ورزشی فعال است.
پورکاظمی اضافه کرد: در آینده‌ای نزدیک در نظر است با گمرک کشور تفاهم نامه‌ای تنظیم و از ورود داروها و مکمل‌های غیر‌مجاز به کشور جلوگیری شود.
وی افزود: سال گذشته اطلاع‌رسانی‌های فراوانی انجام شده است و بالغ بر 2 هزار جزوه آموزشی در زمینه مکمل‌های غیرمجاز در کشور توزیع و بیش از 500 کلاس آموزشی در زمینه دوپینگ برگزار شده است.
پور‌کاظمی ادامه داد: 95 درصد دوپینگ‌ها آگاهانه است و ورزشکاران به دلیل اینکه به دنبال درآمدزایی و شهرت هستند قوانین را فراموش می‌کنند.
وی گفت: در همه هیئت‌های پزشکی، ورزشی باید کمیته‌های پزشکی، فیزیوتراپ‌ها، گروه ماسور، تغذیه ورزشی، روانشناسی و طب مکمل که اخیرا در حال آماده سازی زمینه دو کمیته آخر هستیم، فعال باشند.
وی ادامه داد: بخش دوم فعالیت این فدراسیون ستاد مبارزه با دوپینگ در کشور است و بررسی ورزشکاران از همه نظر و اعلام نتیجه آزمایشات برعهده فدراسیون است.
پور کاظمی گفت: ستاد نظارت بر باشگاه‌های کشور بیش از ‌چهار ماه است که تاسیس شده و در این مدت 4 هزار باشگاه مورد بازرسی قرار گرفت و به 700 باشگاه تذکر اول داده شده و دو باشگاه پلمب شده است.
دبیر کل ستاد مبارزه با دوپینگ کشور اظهار داشت: در صورتی که به باشگاهی تذکر دوم داده شود ولی ترتیب اثر ندهد با تذکر سوم باشگاه پلمب شده و اجازه فعالیت ندارد.
در این مجمع تقویم سال 90 هیئت پزشکی، ورزشی استان بوشهر در شش ماهه دوم امسال به تصویب اعضای مجمع رسید و به دلیل کسب مقام دوم هیئت پزشکی ورزشی کشور در گروه سوم جمعیتی و ارتقای آن به گروه دوم از خدمات دکتر سودابه وحدت رئیس هیئت پزشکی ورزشی، رضا جمشیدی مدیرکل نو معاونین اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر در سال گذشته تقدیر شد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول