اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کمیته مبارزه با دوپینگ گلستان:

19 درصد مکمل‌ها ورزشی حاوی مواد دوپینگی هستند

خبرگزاری فارس: مسئول کمیته مبارزه با دوپینگ استان گلستان گفت: طبق آمار تحقیقات کمیته بین‌المللی المپیک 14 تا 19 درصد مکمل‌ها حاوی مواد دوپینگی هستند.

19 درصد مکمل‌ها ورزشی حاوی مواد دوپینگی هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، جمشید راحمی عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران استان ضمن تشریح لیست داروهای ممنوعه اظهار داشت: دوپینگ معضلی فراگیر در تضاد با روح ورزش انسانیت و جوانمردی است.
وی تصریح کرد: دوپینگ به مصرف هر ماهه‌ای اطلاق می‌شود که قدرت بدنی ورزشکار را افزایش دهد.
مسئول کمیته مبارزه با دوپینگ استان گلستان با اشاره به تعداد ورزشکاران رسمی استان خاطرنشان کرد: طبق دستور هیئت پزشکی هر شهرستان موظف به تشکیل این کمیته است.
وی تشکیلاتی کمیته مبارزه با دوپینگ را قوی و منسجم دانست و تصریح کرد: این کمیته از مدیران کل استان که قدرت اجرائی بالایی از جمله نمایندگی از تعزیرات،‌ پلیس آگاهی، پلیس مبارزه با موادمخدر و ... تشکیل شده است.
به گفته راحمی در آذر ماه جاری کلاس‌های سیستم اصولی مبارزه با دوپینگ پایه‌ریزی می‌شود.
مسئول کمیته مبارزه با دوپینگ استان گلستان گفت: طبق برنامه‌های آموزشی نباید کلاس‌های مبارزه با دوپینگ به کلاس‌های آموزشی تبدیل شود.
وی اظهار داشت: آموزش دوپینگ به صورت پایه و اصولی در سطح مدارس اقدام مهمی است که مقرر شده برای نخستین بار در کشور اجرائی شود.
راحمی تاکید کرد: ورزشکار باید همیشه آمادگی تست دوپینگ را داشته باشد.
به گفته وی طبق آمار تحقیقات کمیته بین‌المللی المپیک 14 تا 19 درصد مکمل‌ها حامل مواد دوپینگی هستند که عوارض خطرناکی نیز در پی‌دارند.
راحمی خاطرنشان کرد: چون نظارت دقیق بر مکمل‌های ایرانی صورت نگرفته آمار دقیق در این خصوص موجود نیست.
مسئول کمیته مبارزه با دوپینگ استان گلستان با بیان اینکه تاکنون برخوردار خاصی در ایران در این خصوص صورت نگرفته است، اظهار داشت: از این پس زمانی ثابت شود ورزشکار قوانین تخطی کرده مجازات سختی در نظر خواهد گرفت.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول