اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت پزشکی ورزشی آذربایجان شرقی خبر داد:

ارسال پرونده ورزشکاران دوپینگی آذربایجان‌شرقی به دادگاه

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت پزشکی ورزشی آذربایجان شرقی گفت: پرونده 70 نفر از ورزشکاران یکی از باشگاه‌های استان که از مواد غیرمجاز استفاده و دچار مصدومیت‌هایی شده بودند، برای صدور رای نهایی به دادگاه ارسال شده است.

ارسال پرونده ورزشکاران دوپینگی آذربایجان‌شرقی به دادگاه
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی تربیت بدنی آذربایجان شرقی، ولی هادی در همایش کنترل دوپینگ و مبارزه با مواد مخدر در ورزش و آگاهی‌سازی و پیشگیری اولیه از اعتیاد با شعار مبارزه با دوپینگ یعنی زدودن نااخلاقی‌ها در ورزش در تالار فتح خیبر تبریز با تشریح موادی که شامل دوپینگ می‌شوند، اظهار داشت: با اطلاع‌رسانی کافی، بخش قابل توجهی از ناآگاهی ورزشکاران در این خصوص برطرف می‌شود.
وی افزود: باید با موضوع دوپینگ به‌عنوان مشکلی برای ورزش قهرمانی برخورد مناسب انجام شود.
هادی گفت: بدن انسان برای تسکین آلام خود آندومورفین ترشح می‌کند که با ورزش میزان ترشح این مواد در بدن بالا می‌رود، ولی با دوپینگ تعادل مواد یاد شده در بدن به هم می‌خورد.‌
وی با ابراز تاسف از گسترش دوپینگ در ورزش ادامه داد: استفاده بیش از حد از مواد غیرمجاز مثل استروئیدهای آنابولیک برای سلامتی بسیار زیان‌آور است.
معاونت ورزشی تربیت‌بدنی آذربایجان شرقی در این همایش تصریح کرد: ورزش مفید برای سلامتی و بدون هرگونه آلودگی مدنظر دست اندرکاران کشور است و ورزش به هر قیمتی ارزش ندارد.
اکبر فرج اللهی گفت: اطلاعات ما در خصوص ورزش سالم باید به روز باشد در غیر این‌صورت متضرر خواهیم شد.
وی یادآور شد: شاید افرادی که در ورزش دوپینگ می‌کنند خودشان اطلاعی از آن نداشته باشند و ناآگاهانه به این مواد روی آورند از این رو باید با برگزاری چنین همایش‌هایی باید ورزشکاران را نسبت به این موضوع آگاه‌تر کنیم.
در این همایش بیش از 250 نفر از مدیران، مربیان و ورزشکاران استان در این همایش شرکت کردند.
این همایش که به مناسبت هفته تربیت‌بدنی و ورزش با هدف آگاه‌سازی و افزایش آگاهی و معلومات جامعه نسبت به موضوعات نااخلاقی و پدیده شوم دوپینگ و مواد مخدر در ورزش و همچنین در راستای توسعه فرهنگ پاک ورزشی در محیط عاری از دوپینگ و مواد مخدر تشکیل شد.
همایش کنترل دوپینگ و پیشگیری اولیه از اعتیاد در تبریز از برنامه‌های مشترک فی مابین اداره کل ورزش و جوانان، شورای مبارزه با مواد مخدر استان است که با همکاری گروه برنامه‌ریزی و تحقیقات و هیئت پزشکی ورزشی برگزار شد.
انتهای پیام/ح30
 
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول