اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته وقف در سنندج انجام شد

برپایی نمایشگاه خوشنویسی وقف چشمه همیشه جاری

خبرگزاری فارس: دومین نمایشگاه خوشنویسی وقف چشمه همیشه جاری به مناسبت گرامیداشت هفته وقف امروز در نگارخانه ارشاد اسلامی سنندج برپا شد.

برپایی نمایشگاه خوشنویسی وقف چشمه همیشه جاری
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مسئول برگزاری دومین نمایشگاه خوشنویسی وقف چشمه همیشه جاری ظهر امروز در حاشیه افتتاح این نمایشگاه و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این نمایشگاه آثار برگزیده خوشنویسان برتر کشور در نخستین جشنواره وقف به نمایش گذاشته شده است.
سامان صولی تصریح کرد: 35 اثر خوشنویسی شامل خطوط نستعلیق، نستعلیق شکسته، ثلث و نسخ، چلیپا، خط تحریری و معلی در این نمایشگاه عرضه شده است.
وی از جمله بخش‌های جنبی این نمایشگاه را عرضه 27 پوستر با موضوع وقف چشمه همیشه جاری ذکر کرد و افزود: این نمایشگاه به صورت دوره‌ای در یک ماه آینده در کل شهرستان‌های استان برپا خواهد شد.
وی عنوان کرد: جشنواره وقف چشمه همیشه جاری هر دو سال یک بار در کل رشته‌های هنری از جمله هنرهای تجسمی، فیلم و غیره برگزار می‌شود.
مسئول برگزاری دومین نمایشگاه خوشنویسی وقف چشمه همیشه جاری گفت: جشنواره و نمایشگاه خوشنویسی وقف هر سال برپا خواهد شد.
صولی به تعداد آثار برگزیده استان به مرحله کشوری دومین جشنواره و نمایشگاه وقف چشمه همیشه جاری اشاره کرد و اظهار داشت: 187 اثر در دو بخش ادبی و خوشنویسی به دبیرخانه جشنواره استانی ارسال شد.
وی عنوان کرد: بیشترین آثار ارسالی مربوط به بخش خوشنویسی و خط نستعلیق و کمترین آثار هم در بخش خط معلی بوده است.
وی بیان داشت: آقایان هوشنگ بهمنی، اسماعیل نادری به همراه یک ناظر کشوری کار داوری آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره را بر عهده داشتند که 20 اثر از استان به مرحله کشوری برگزیده شد.
انتهای پیام/غ20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول