اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بهزیستی ساری:

بسیاری از روش‌های درمانی ترک اعتیاد دارای مشکل است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بهزیستی شهرستان ساری گفت: بسیاری از روش‌های درمانی ترک اعتیاد مشکل دارد.

بسیاری از روش‌های درمانی ترک اعتیاد دارای مشکل است
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، موسی رجبی ظهر امروز در نخستین همایش طرح بهبود زندگی با عنوان اعتیاد از پیشگیری تا درمان در اداره ارشاد شهرستان ساری اظهار داشت: اعتیاد از چالش‌های بزرگ ملت‌ها و دولت‌ها در عصر امروز است.
رجبی با اشاره به اینکه نرخ رشد اعتیاد هشت درصد است، اضافه کرد: این در حالی است که آمار نرخ رشد جمعیت 2.4 درصد است.
وی با بیان اینکه نرخ رشد اعتیاد، سه برابر نرخ رشد جمعیت است، ادامه داد: هر 12 سال جمعیت اعتیاد دو برابر می‌شود که این موضوع برنامه‌ریزی دقیق‌تری را می‌طلبد.
رئیس اداره بهزیستی ساری با اشاره به اینکه مواد مخدر هر روز تغییر قیافه می‌دهد، تصریح کرد: سن اعتیاد در گذشته بالاتر بود و امروز سن اعتیاد بسیار کاهش یافته است.
این مسئول با بیان اینکه در گذشته نگاهی منفی بر اعتیاد حاکم بود، بیان داشت: امروز نگاه‌ها به اعتیاد مثبت است.
رجبی با اشاره به اینکه مواد مخدر موجود در بازار از نوع کیفی بسیار تنزل یافته، گفت: برای حجیم کردن مواد مخدر، افزودنی‌هایی وارد آن می‌شود که عوارض جانبی بسیاری برای معتاد به همراه می‌آورد.
وی با بیان اینکه معتادان مواد مخدر و محرک را با هم استفاده می‌کنند، ادامه داد: فرد معتاد وقتی به مواد مخدر دسترسی نداشته باشد به هر کار، جرم و بزه دست می‌زند.
رئیس اداره بهزیستی ساری با تاکید بر تغییر قوانین مبارزه با مواد مخدر ابراز داشت: این قوانین نیاز به تغییر دارند که از دست من خارج است.
این مسئول با اشاره به برخی از برنامه‌های رسانه ملی درباره اعتیاد، اضافه کرد: امروز این حصار در تلویزیون شکسته شده و شکل‌های نازیبای اعتیاد به معرض نمایش گذاشته می‌شود تا خانواده‌ها آگاهی یابند.
رجبی با بیان اینکه بسیاری از روش‌های درمانی ترک اعتیاد مشکل دارد، یادآور شد: فرد معتاد پس از ترک اعتیاد باید بازپروری شده و شغل آماده کنیم تا به سراغ کسب و کار برود و برای جامعه مفید واقع شود.
رئیس اداره بهزیستی ساری در ادامه خاطرنشان کرد: کسب مهارت باید در اولویت کار قرار گیرد.
در ادامه ئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساری عنوان کرد: اعتیاد از دغدغه‌های مسئولان است.
سید محمد سعیدی ساروی با اشاره به اینکه خانواده‌ها با زوایای ریزی از این معضل مواجه هستند، تصریح کرد: پدران و مادران ساعات کمتری را در طول روز به گفت‌وگو  با فرزندان خود می‌پردازند و ارتباط صمیمانه عاطفی هم برقرار نمی‌شود.
سعیدی با بیان اینکه کانون خانواده به عنوان مرکز ثقل، نقش محوری در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد، متذکر شد: هر اندازه این نقش پذیری پررنگ تر باشد ، آسیب پذیری خانواده کمتر می شود.
وی با اشاره به اینکه نیاز است بر عنصر خانواده احساس مسئولیت بیشتری داشته باشیم، اذعان داشت: تقویت آموزه‌های دینی در خانواده کاهش آسیب را به همراه دارد.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول