اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون قوه قضائیه:

پیشگیری‌های اجتماعی در خارج از دستگاه قضایی شکل می‌گیرد

خبرگزاری فارس: معاون قوه قضائیه در امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم گفت: پیشگیری‌های فرهنگی و اجتماعی در خارج از دستگاه قضایی شکل می‌گیرد و نقش دستگاه‌های مختلف اجرایی و آحاد مردم در تحقق آن بسیار مهم است.

پیشگیری‌های اجتماعی در خارج از دستگاه قضایی شکل می‌گیرد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدباقر ذوالقدر ظهر امروز در همایش معاونان دادگستری استان‌های کشور در امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم اظهار داشت: مشارکت مردم برای پیشگیری از وقوع جرم اهمیت دارد.

معاون قوه قضائیه در امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم درباره آثار و پیامدهای ناشی از وقوع جرم در جامعه افزود: نخستین اثر شیوع جرایم، به خطر افتادن امنیت و سلامت افراد است، فلسفه تشکیل دولت‌ها، تامین امنیت است و اگر جرم در جامعه‌ای شیوع یابد و از حد معمول فراتر رود، هزینه‌های جانی و مالی فراوانی را به اشخاص و جامعه تحمیل می‌کند.

ذوالقدر افزود: 20 درصد پیشگیری‌ها انتظامی و تنها 10 درصد آن با برخوردهای قضایی انجام می‌شود.

وی گفت: ایران کشوری در حال توسعه است بنابراین در این زمینه باید نگاه ما به آینده باشد و اگر ناهنجاری‌ در این زمینه دیده شود، باید برای رفع آن راهکار پیدا کرد.

معاون قوه قضائیه در امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم افزود: علل و عوامل وقوع جرم در بخش اجتماعی با ارتقای آموزش‌ها، آگاهی‌ها و زدودن جهل و ناآگاهی رفع می‌شود.

ذوالقدر با بیان اینکه رسانه‌های ارتباط جمعی، آموزش و پرورش، حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها، نهادهای اجتماعی و تشکل‌های مردم نهاد، هیئت‌های مذهبی مرتبط با جوانان و نوجوانان نقش مهمی در پیشگیری از وقوع جرم دارند، ادامه داد: پیشگیری باید دقیق و علمی، اصول، راهبردها و نقش هر دستگاه مشخص باشد و تلاش شود تا از مسیر صحیح خارج نشود.

انتهای پیام/م20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول