اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس‌کل دادگستری استان کردستان خبر داد

بررسی 34.5 درصد از پروندهای قضایی کردستان در شوراهای حل اختلاف

خبرگزاری فارس: رئیس‌کل دادگستری استان کردستان گفت: 34.5 درصد از پروندهای قضایی این استان در شوراهای حل اختلاف بررسی می‌شود.

بررسی 34.5 درصد از پروندهای قضایی کردستان در شوراهای حل اختلاف
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج علی‌اکبر گروسی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح شعبه شورای حل اختلاف مددجویان کمیته امداد کردستان در سنندج، اظهارداشت: 34.5 درصد از کل پرونده‌هایی که باید در دادگستری بررسی شود به شوراهای حل اختلاف در سراسر استان ارجاع داده می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: شورای حل اختلاف در استان کردستان به عنوان یک نهاد مردمی در راستای رسیدگی به شکایت‌های مردم خدمات ارزشمندی را به مردم ارائه کرده است.
به گفته رئیس‌کل دادگستری استان کردستان، قانون شورای حل اختلاف دارای نقایصی است که با نظرسنجی‌های به عمل آمده از قضات در سطح کشور این نقایص در حال اصلاح و بررسی است.
گروسی تصریح کرد: امیدواریم با رفع این مشکلات و نواقص باب جدیدی در بحث خدمت‌رسانی به مردم باز و بتوانیم در زمینه رفع مشکلات و شکایت‌های مردم در شوراهای حل اختلاف اقدامات گسترده‌تری را انجام دهیم.
وی در ادامه به خدمات گسترده کمیته امداد امام خمینی (ره) در حوزه‌های مختلف در سراسر کشور اشاره کرد و افزود: کمیته امداد یکی از نهادهای بسیار موفق و توانمند در زمینه رفع مشکلات نیازمندان و توانمندسازی آنان است.
رئیس‌کل دادگستری استان کردستان خاطرنشان کرد: چتر حمایتی کمیته امداد کردستان بسیار گسترده است و با وجود نیروهای مستعد، مخلص و توانمند در بدنه خود توانسته خدمات ارزنده‌ای را به اقشار محروم و نیازمند این استان ارائه دهد.
گروسی تصریح کرد: خدمات ارزنده این نهاد مقدس به محرومین و نیازمندان امروز به خوبی برای مردم خیر استان شناخته شده و از این رو مردم با اعتماد کامل در برنامه‌های مختلف و خیرخواهانه این نهاد ارزشی مشارکت و تعامل دارند.
وی با بیان اینکه کمک‌ها و خدمات کمیته امداد در کردستان تنها به رفع خلاصه نشده است، تصریح کرد: آزادسازی تعداد چشمگیری از زندانیان جرائم غیرعمد از بند اسارت از دیگر خدمات ارزشمند این نهاد مقدس در این استان بوده است.
مدیرکل دادگستری استان کردستان افزود: حضور و مشارکت کمیته امداد امام(ره) در برنامه‌ها و جشن‌های مختلف همچون جشن گلریزان و حمایت از نیازمندانی که از طریق پرونده‌ها در دادگستری شناسایی می‌شوند و یا سرپرست خانواده‌هایشان در زندان است از خدمات ارزشمند دیگر این نهاد الهی در این استان است.
گروسی به همکاری و تعامل بسیار خوب دادگستری استان با کمیته امداد امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه دادگستری جزو ارگان‌های است که با محرومین و نیازمندان نیز ارتباط دارد این رابطه و تعامل بین این دو نهاد می‌تواند در زمینه رفع مشکلات محرومین نقش بسرایی داشته باشد.
وی در پایان تصریح کرد: امیدواریم افتتاح شعبه حل اختلاف ویژه مددجویان زیرپوشش کمیته امداد اقدام ارزشمندی در راستای رفع مشکلات قضایی و حقوقی نیازمندان جامعه باشد.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول