اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات گیلان:

دستگاه قضایی با خرید و فروش آرا برخورد کند

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت نظارت بر انتخابات گیلان گفت: خرید و فروش آرا یک آفت بسیار بزرگ برای نظام اسلامی است و دستگاه قضایی باید با این موضوع به شدت برخورد کند.

دستگاه قضایی با خرید و فروش آرا برخورد کند
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام مجتبی اشجری در جمع فرمانداران و اعضای هیئت نظارت و اجرایی گیلان با بیان اینکه برخی شهرستان‌های استان در رد صلاحیت‌ها به خوبی عمل نکرده‌اند، اظهار داشت: باید مستندات چهارگانه را لحاظ می‌کردند که این کار را انجام ندادند و هیئت نظارت استان با قاطعیت این موضوع را بررسی می‌کند.
وی، با اشاره به اینکه باید بستری برای مشارکت حداکثری مردم فراهم شود، تصریح کرد: این امر موجب سربلندی نظام اسلامی است.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، افزود: همه ما در هیئت‌های نظارت و اجرا امانت‌دار مردم هستیم و باید نقش خود را به درستی ایفا کنیم و اجازه ندهیم حق کسی پایمال و نامحرمی وارد عرصه شود.
وی، با تاکید بر اینکه نامزد انتخابات باید با قصد خدمت وارد این عرصه شود، ابراز داشت: اگر نامزدی به قصد پول وارد عرصه انتخابات شود به کشور خود خدمت نمی‌کند و این را باید تشخیص داد و فهمید که اگر نماینده‌ای به ثروت متصل شود کار خراب می‌شود.
اشجری، با اشاره به حضور 30 نفر معتمد در بررسی صلاحیت پرونده‌های نامزدهای انتخاباتی بیان داشت: اگر صلاحیت برخی افراد محرز نشد توسط معتمدان بوده است.
این مسئول، با تصریح بر اینکه یکی از مواردی که در هیئت نظارت لمس می‌شود بحث اجتهاد قانون است، اذعان داشت: این امر باید در نیروهای امنیتی وجود داشته باشد.
وی، خاطر نشان کرد: در برگزاری انتخابات باید عدالت‌محوری را محور کار خود قرار دهیم و از آنجا که مدت صلاحیت محدود است ممکن است برخی‌ها با نفوذی که دارند صلاحیت خود را تایید کنند و نباید حتی حقی از کسی ضایع شود و فرمانداران وظیفه این امر را به عهده دارند.
اشجری، رعایت اصل بی‌طرفی را مورد تاکید قرار داد و بیان داشت: باید مواضع تهمت را به حداقل برسانیم و ستاد انتخابات نباید ستاد تبلیغات باشد.
وی، با تصریح بر اینکه چینش اعضای نیروها بر سر صندوق‌های رای باید با گرایش‌های مختلف باشد، ابراز داشت: باید از تمام چینش‌هایی که دارای گرایش خاصی هستند، پرهیز و بین همه هماهنگی ایجاد شود که این امر صفای انتخابات را بیشتر می‌کند زیرا هدف مهم، برگزاری انتخابات سالم است.
رئیس هیئت نظارت بر انتخابات گیلان به موضوع خرید و فروش آرا اشاره کرد و ابراز داشت: خرید و فروش آرا یک آفت بسیار بزرگ برای نظام اسلامی است.
وی، با اشاره به اینکه تخلفات انتخاباتی به قبل، حین و بعد از انتخابات تقسیم می‌شود، اذعان داشت: تخلفات انتخاباتی در تمام این بخش‌ها به‌موقع بررسی می‌شود.
اشجری افزود: دستگاه قضایی باید با خرید و فروش آرا به شدت برخورد کند و در همان ابتدا جلوی این کار گرفته شود و فرد متخلف را به راحتی آزاد نکنند.
وی، حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای را مورد تاکید فرمانداران و اعضای هیئت‌های نظارت و اجرایی استان قرار داد.
انتهای پیام/خ۲۰/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول