اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان:

بسیج حقوقدانان کمک ‌دست سیستم قضایی است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج حقوقدانان گفت: بسیج حقوقدانان کمک ‌دست سیستم قضایی برای انجام کارهای زمین مانده در کشور باشیم.

بسیج حقوقدانان کمک ‌دست سیستم قضایی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مسعود اخوان پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح کانون بسیج حقوقدانان شهید لاجوردی در اداره کل ثبت، اسناد و املاک استان کرمان با اشاره به اینکه شهید لاجوردی شهید بصیرت است، اظهار داشت: بصیرت را سه سال قبل یعنی سال 87 از کسی سئوال می‌کردید به آن توجه نداشت، اما حوادث سال 88 نشان داد، همه ما نیاز به بصیرت داریم.

وی افزود: اگر در اسناد و سخنان امام راحل در مورد بصیرت تحقیق کنید، نشان می‌دهد، ایشان از آن زمان به این موضوع توجه داشتند.

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان ابراز داشت: در شرایط فعلی خلف صالح ایشان مقام معظم رهبری به طور دقیق و ویژه این را تفهیم و تعلیم کرده و مطلب را جا انداخته‌اند و ما همیشه نیاز به بصیرت داریم.

اخوان با اشاره به نامگذاری این کانون به عنوان شهید لاجوردی گفت: شهیدی که در اوج کار، مسائل و ترورها هیچ وقت بی‌وضو نبود و این خیلی مسئله بزرگی است و آن را ساده تصور نکنید، انسانی که با وضو هست، همیشه خود را در محضر خدا می‌داند و به این دلیل کلامش دقیق می‌شود و هر چیز را که بر اساس خوشایند دل، فکر و ذهن است، بیان نمی‌کند و شهید لاجوردی یک چنین فردی بود.    

رئیس بسیج حقوقدانان کشور با اشاره به اینکه امسال سال انتخابات است، ابراز داشت: قصد بحث سیاسی ندارم، چون اصولا ورود نمی‌کنم و تاکید دارم، بسیج به هیچ وجه حق ورود به سیاست‌زدگی و حزب‌زدگی را ندارد و بارها گفته‌ام اگر کسی از بسیج حقوقدانان در مسائل سیاسی به عنوان سیاست‌زدگی و حزب‌زدگی وارد شد، نیاز به عزل من ندارد و خود به خود عزل است.

اخوان با اشاره به انتخابات مجلس تصریح کرد: به طور خاص بصیرت داشتن، تبیین، روشن‌گری، آگاهی بخشی برای خود و همه افراد و خواص در جامعه لازم است و باید در سرنوشت خود دخالت کنیم تا افزایش مشارکت عمومی صورت گیرد و در این عرصه بهترین‌ها را انتخاب کنیم و بعدها هر تصمیمی گرفتند ما در تصمیم آن‌ها نقش داریم و نباید مدیون خون شهدا باشیم.

وی با اشاره به اینکه بسیج حقوقدانان به عنوان یک ارگان تخصصی، علمی، بصیرتی و معرفتی در این عرصه وارد شده است در ابتدا موجب نگرانی بعضی از دستگاه‌ها مانند کانون وکلا، مرکز مشاوره حقوقی شده بود، بیان داشت: ما آمده‌ایم، کمک‌ دست سیستم قضایی برای انجام کارهای زمین مانده در کشور باشیم.

اخوان خاطرنشان کرد: کاری که مقام معظم رهبری در مورد اصل 44 قانون اساسی  به عنوان یک گفتمان و جریان عمومی کشور شروع کردند، بحث خاص بهره‌برداری از این اصل است.

وی افزود: در تحقیقی که در مورد اصل هشت قانون اساسی، بحث نظارت همگانی است، انجام شده معلوم شد، کاری صورت نگرفته و در این اصل نیاز به ساز و کار است و در این فضا باید بدانیم چه می‌خواهیم با کلی‌گویی این مسئله حل نمی‌شود، باید قوانین و نیروی انسانی متخصص در این زمینه تربیت شود.

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان بیان کرد: بسیج حقوقدانان برای راه‌اندازی و کمک در عرصه‌های بلاتصدی یا کمتر به آن پرداخته شده که موضوعات زیادی هم هستند، آماده و شروع به فعالیت کرده است.

اخوان گفت: هر استان یک سابقه و بحث ویژه‌ای دارد و بحث ویژه استان کرمان در امور اراضی و ثبتی است.

وی تصریح کرد: مسائل ثبتی این قدر مهم هستند که در جای‌جای زندگی ما دخالت دارند از امر ازدواج گرفته تا بحث معاملات مختلف و در عرصه‌های مختلف بحث ثبت مطرح و این قدر مطرح است که بعضی از قوا در اینکه ما باشیم یا شما بحث و جدل می‌کنند، اینکه مثلا خودروها را کجا ثبت کنند یا نکنند و این مهم است.

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان کشور ابراز داشت: بحث ثبت این قدر مهم است که در انتخابات ریاست جمهوری بعد از اینکه همه مراحل انجام شد در موقع تحلیف یعنی در حساس‌ترین نقطه‌ای که رئیس جمهور باید قسم بخورد و این قسم‌نامه شرعی و قانونی است، آن جا در تمام دوره‌ها رئیس قوه قضائیه در کنار ریاست جمهور حضور دارد و این یک کار رسمی و ثبتی است.

اخوان گفت: بهترین و غنی‌ترین ذخیره و گنجینه برای ما بسیجیان فرمایشات مقام معظم رهبری است و این کار روش جاری ما در بسیج و به نوعی تکلیف است.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری  در مورد بسیجی کیست سه مورد را ذکر کردند، افزود: این سه عبارت از اخلاص، بصیرت و استقامت است.     

اخوان با اشاره به اینکه باید بصیرت داشته باشیم، اظهار داشت: اگر بصیرت سال 57  را بعضی‌ها داشتند، اتفاق سال 88 رخ نمی‌داد.

وی گفت: کسانی که نمی‌دانند فتنه 88 چه ضرری به نظام جمهوری اسلامی وارد کرد، یک چند وقت به خارج از کشور بروند و از آن جا به این قضیه نگاه کنند، ببینند این افراد بی‌توجه یا افراد دنیاپرست و فتنه‌جو یا وابسته چه کردند در شرایطی که ما می‌توانستیم یک مسیر اساسی داشته باشیم و این چیزی است که دل رهبری را به درد آورد.

وی عنوان کرد: ما در بسیج یک ترجیح‌بند داریم و آن این است که بسیجی، خستگی را خسته می‌کند و کسی حق ندارد، خسته شود و قهر کند ما با نظام، انقلاب و ولایت قهر نمی‌کنیم، افتخار می‌کنیم، زیر چتر ولایت هستیم و چه خوب است، انسان در همه زندگی‌اش چه در شهادتش زیر چتر ولایت باشد و روحیه بسیجی خستگی‌ناپذیر است.

اخوان اذعان داشت: در منطق بسیجی حقوقدان، اسلام حرف اول و آخر را می‌زند و در این قضیه با هیچ‌کس کنار نمی‌آییم و با خدای خود عهد بستیم، تابع  اسلام باشیم و هر وقت با عقیده شخصیمان مغایرت داشت بلاتردید حکم اسلام را تبعیت می‌کنیم.

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان افزود: بسیج اسلام را مبنا قرار می‌دهد و اینکه دیگر خارجی‌ها چه می‌پسندند و آبروی ما در عرصه بین‌المللی چه می‌شود، فرع بر این است که آبروی ما در محضر خدا حفظ شود و هیچ احساس حقارت و کمبود نمی‌کنیم.

وی عنوان کرد: مبنای ما این است که به اسلام پایبند باشیم و اگر هم بحثی داریم در خرده ریزهای اجرایی است و در برابر اسلام تابع محض هستیم و حرف آخر را قوانین شرع اسلام می‌زند. 

انتهای پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول