اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در موزه هنرهای معاصر اصفهان صورت گرفت

برپایی نمایشگاه خط «مشق ذوق» به مناسبت دهه فجر

خبرگزاری فارس: هنرمند خوشنویس همدانی گفت: نمایشگاه خطی با عنوان «مشق ذوق» را به مناسبت دهه فجر در موزه هنرهای معاصر استان اصفهان به نمایش گذاشته‌ شده است.

برپایی نمایشگاه خط «مشق ذوق» به مناسبت دهه فجر

احمد تیموری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان درباره نمایشگاهی از آثار خوشنویسی خود اظهار داشت: این نمایشگاه به مناسبت دهه فجر از شش بهمن‌ماه گشایش یافته و تا 30 بهمن‌ماه جاری در موزه هنرهای معاصر اصفهان ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه در این نمایشگاه 40 اثر تابلو خط نستعلیق را در معرض نمایش گذاشته است، بیان داشت: در این مجموعه گزیده‌ای از آثار خط نستعلیق شامل چلیپا، سیاه مشق و کتابت است که در سال گذشته در کشور پاکستان به نمایش درآمده بود.

هنرمند خوشنویس همدانی که 40 سال است سابقه در هنر خوشنویسی دارد، تصریح کرد: دارای مدرک درجه یک هنری و درجه استادی هستم و در حضور بسیاری از استادان هم‌چون حسن میرخانی، عبدالله فرادی، کیخسرو خروش، غلامحسین امیرخانی درس عشق را آموخته‌ام و خط نستعلیق را شناسنامه مردم ایران در کره زمین می‌دانم.

وی که نهایت و کمال یک هنرمند را برگشت آن به موضوع هنر دانست، تاکید کرد: هنر یعنی زیبایی و خدا زیباست و زیبایی را دوست دارد.

تیموری ادامه داد: همان‌طور که خداوند در قرآن به قلم قسم خورده است به هنر خوشنویسی عشق می‌ورزم و از وفاداران به آن باقی مانده‌ام هر چند اگر تمام هنرهای دنیا را جمع کنند و به ما بدهند برای ما چیزی به جز عاقبت به خیری باقی نمی‌ماند.

وی با بیان این مطلب افزود: ما باید در راه انسانیت قدم برداریم و بزرگی، کرامت و اخلاق پسندیده را سرلوحه اعمال خویش قرار داده و آن را به عرصه عمل برسانیم در آن صورت موفق بوده‌ایم.

این هنرمند خوشنویس با اشاره به مشکل‌ها و مسائل اقتصادی که نه تنها کشور ما بلکه تمام دنیا با  آن دست به گریبان هستند، اظهار داشت: این مشکل‌ها دلیلی برای دوری از خصلت‌های انسانی و رو آوردن به مؤلفه‌های غلط اجتماعی نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه 30 سال است در استان همدان مشغول به تدریس خوشنویسی هستم، گفت: به عنوان یک هنرمند با مشکلات بسیاری مواجه بوده‌ام که حمایت از هنرمندان توسط مسئولان به هر صورتی که خود می‌دانند لازم و ضروری به نظر می‌رسد.

انتهای پیام/خ20/ط4000

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول