وی افزود: خوشنویسی یکی از اصیلترین هنرهای ایرانی است که از حدود 14 قرن تاکنون همواره روح قرآنی و مسلمانی را در جوهره خود حفظ کرده است.
هنرمند عرصه خوشنویسی و پژوهشگر خط و نسخ باستانی در ادامه بیان داشت: در حال حاضر مراکز مختلفی برای نگهداری آثار خوشنویسی هنرمندان وجود دارد که میتوان آن را به چند دسته تقسیم کرد، گروههایی که به نگهداری و حفظ آثار میپردازند، مراکزی که آثار و میراث خوشنویسی را ثبت میکنند و گروههایی که به معرفی این آثار و عمومی کردن آنها میپردازند.
وی در مورد تلاشهای برخی کشورها برای به نام خود زدن خطوط فارسی اصیل همانند خط نستعلیق بیان داشت: حفظ هویت فرهنگی شاخصه اصلی هویت یک کشور است و هنرمندان ما باید در راستای شناخت و حفظ این شاخصه تمام تلاش خود را به کار گیرند.
احمدی اضافه کرد: بسیاری از هنرمندان خوشنویس در اصفهان قرار دارند، اما مسئولان اصفهانی توجهی به آنها و هنرشان ندارند و به نوعی آنها را مورد بیمهری قرار میدهند و زمانی که صحبت از نگهداری آثار هنرمندان بزرگ خوشنویسی به میان میآید، جواب میدهند اصفهان ظرفیت نگهداری آثار موزهای را ندارد و از بودجه و امکانات کافی برای خریداری و نگهداری از آثار هنرمندانی بیبهره است.
وی با اشاره به برگزاری همایشهای مختلف در کشورهایی نظیر ترکیه به منظور الگوبرداری از خطوط ایرانی گفت: خط نستعلیق عروس خطوط ایرانی است و اصالت ایرانی دارد اما کشورهایی نظیر ترکیه با سرمایهگذاریهای کلان قصد دارند خط نستعلیق را به عنوان یک خط ترکی معرفی کنند که در این امر لازم است هنرمندان و مسئولان برای حفظ اصالت فرهنگی کشور تلاش کنند.
انتهای پیام/خ20/ط4000