اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی خبر داد

اختصاص 20 درصد اعتبار ادارات خراسان شمالی به ایثار و شهادت

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی گفت: با مصوبه بند ج ماده 44 قانون اساسی 20 درصد اعتبارات فرهنگی دستگاه‌های اجرایی استان به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اختصاص داده می‌شود.

اختصاص 20 درصد اعتبار ادارات خراسان شمالی به ایثار و شهادت
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی، حسن براتی‌زاده اظهار داشت: با پیگیری‌های این اداره کل در کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان مصوب شد، دستگاه‌های اجرایی استان که مشمول دریافت اعتبارات ارتقای شاخص فرهنگی هستند طبق مصوبه مذکور 20 درصد اعتبارات خود را به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اختصاص دهند.  

وی با اشاره به جایگاه فرهنگ و شهادت در جامعه اسلامی، افزود: تمام دستگاه‌های اجرایی به ویژه متولیان امور فرهنگی باید تلاش کنند فرهنگ پایه‌ای در جامعه به ویژه نسل جوان گسترش یابد.

براتی‌زاده تأکید کرد: با توجه به اهمیت فرهنگ ایثار و شهادت و ترویج آن در جامعه به خصوص برای نسل جوان، ضروری بود که اعتباراتی به اینگونه فعالیت‌ها اختصاص داده شود.

وی یادآور شد: ترویج فرهنگ عمیق ایثار و شهادت وظیفه و فریضه اصلی و دائمی همه دستگاه‌های اجرایی استان است و در این ارتباط دستگاه‌های فرهنگی ضمن رعایت قانون مذکور، باید فعالیت‌ها و برنامه‌های محور ایثار و شهادت را با اولویت‌ها و خط مشی‌های بنیاد شهید تطبیق و عملی کنند.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی همچنین از برگزاری دومین کمیسیون تعیین درصد جانبازی در سال جاری با حضور 280 نفر در این استان خبر داد.

وی تصریح کرد: کمیسیون پزشکی تعیین درصد ویژه متقاضیان دارای مجروحیت ترکیبی شامل آسیب‌های تیر و ترکش، اعصاب و روان و شیمیایی با حضور 280 نفر از متقاضیان شهرستان‌های تابعه استان خراسان شمالی برگزار شد.

براتی‌زاده خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال این دومین کمیسیون پزشکی تعیین درصد جانبازان استان است که با حضور یک تیم هشت نفره از پزشکان اعزامی از مرکز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/و۳۰/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول