اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی:

102 بقعه متبرکه خراسان شمالی نیازمند مقاوم‌سازی هستند

خبرگزاری فارس: معاون بقاع متبرکه اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: براساس بررسی‌های فنی 102 بقعه متبرکه این استان نیازمند مقاوم‌سازی هستند.

102 بقعه متبرکه خراسان شمالی نیازمند مقاوم‌سازی هستند
سیدحسین معروف‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با بیان اینکه خراسان شمالی دارای 154 بقعه متبرکه است، اظهار داشت: از این تعداد دو سوم باید نوسازی و مقاوم‌سازی شوند.

وی با اشاره به اینکه بازسازی 10 بقاع متبرکه در سطح خراسان شمالی در دستور کار اداره کل اوقاف و امور خیریه این استان قرار گرفته است، تصریح کرد: این بقاع در شهرستان‌های بجنورد، شیروان و مانه و سملقان قرار دارند.

معروف‌زاده در ادامه با اشاره به اینکه فاز نخست طرح جامع امامزاده سیدعباس بجنورد در حال اجرا است، اظهار داشت: بر اساس برنامه قرار است تا این طرح تا دو ماه آینده به بهره‌برداری برسد.

به گفته وی، در اجرای طرح جامع معصوم‌زاده بجنورد شبستان بقعه امامزاده سیدعباس بن موسی بن جعفر گسترش یافته و سهم این امامزاده نیز ساماندهی خوبی انجام شده است.

معاون بقاع متبرکه اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با بیان اینکه برای اجرای طرح جامع امامزاده سیدعباس بجنورد فضایی به وسعت 6 هکتار از محل میدان دفاع مقدس تا مزار شهدای گمنام شهر طراحی شده است، تصریح کرد: در قالب این طرح، ۴۶ آیتم پیش‌بینی شده تا طرح جامع امامزاده سیدعباس بجنورد به عنوان یک مکان فرهنگی در استان که به نام باب‌الرضا و دروازه زائران در مسیر مشهد مقدس شهرت داشته از حالت قبرستان به حرم تبدیل شود.

معروف‌زاده با اشاره به اینکه اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی طرح جامع امامزاده سیدعباس بجنورد را به استانداری ارائه کرده است، افزود: هم‌اکنون این طرح در دفتر فنی استانداری خراسان شمالی در دست بررسی است.

وی در عین حال اجرای طرح جامع معصوم‌زاده بجنورد را نیازمند اعتبارات ویژه از محل منابع ملی عنوان کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود در صورت تأمین اعتبار لازم، این پروژه در مدت پنج سال اجرا شود.

معاون بقاع متبرکه اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی همچنین با اشاره به اینکه طی امسال یک میلیارد و 230 میلیون ریال از بقعه متبرکه امامزاده سید عباس بجنورد جمع‌آوری شده است، خاطرنشان کرد: این نذورات برای فعالیت‌های عمرانی این امامزاده به حساب منظور شده، واریز شد.

انتهای پیام/و۲۰/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول