اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف استان اردبیل:

اردبیل 129 بقعه امامزاده دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: در استان اردبیل 129بقعه امامزاده شناسایی و اطلاعات آنها جمع‌آوری شده است.

اردبیل 129 بقعه امامزاده دارد

حجت‌الاسلام وحدت مشهوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در سه شهرستان اردبیل، خلخال و مشگین‌شهر موقوفات و امامزاده‌ها شناسایی و ساماندهی شده‌اند.

وی اضافه کرد: با راه‌اندازی اداره اوقاف و امور خیریه در این سه شهرستان ما تلاش کردیم موقوفات و رقبات آنها را به همراه بقاع متبرکه و امامزاده‌ها شناسایی و در سامانه اطلاعات اوقاف ثبت کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل با بیان اینکه در شهر اردبیل 247 موقوفه وجود دارد، ابراز داشت: این موقوفات در قالب 5 هزار و 53 رقبه شناسایی و ساماندهی شدند.

این مسئول تعداد موقوفات خلخال را 82 موقوفه با 615 رقبه و شهرستان مشگین‌شهر را 100 موقوفه با 471 رقبه اعلام کرد.

مشهوری در مورد ساماندهی امامزاده‌ها و بقاع متبرکه استان نیز خاطرنشان کرد: در استان اردبیل 129 امامزاده شناسایی و اطلاعات آنها جمع‌آوری شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل تصریح کرد: از این امامزاده‌ها و بقاع متبرکه 51 بقعه در اردبیل وجود دارد که 11 بقعه به نام امامزاده‌های شاخص نام‌گذاری و معرفی شده‌اند که همه ساله زائران بسیاری از این مکان‌ها زیارت می‌کنند.

وی بیشترین امامزاده را مربوط به خلخال با 105 مورد اعلام کرد و ابراز داشت:‌ در شهرستان خلخال 114 بقعه شناسایی و ساماندهی شده است.

این مسئول همچنین با بیان اینکه در مشگین‌شهر نیز 21 بقعه ساماندهی شده ابراز داشت: از این تعداد 13 امامزاده ثبت شده و مابقی نیز قدمگاه هستند.

مشهوری در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در سایر شهرستان‌های استان اردبیل نیز امامزاده‌ها و بقاع متبرکه در حال ساماندهی است، افزود: ما در تلاش هستیم تا مردم از این فضاهای معنوی و فرهنگی در مناسبت‌های مختلف استفاده کرده و از ثمره آن بهره بگیرند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل ترغیب به امر ساماندهی بقاع متبرکه را در اشکال اصیل و با الهام از شیوه‌های معماری اسلامی خاطرنشان کرد و گفت: امروز به وقف با نگرش واقع‌بینانه و گاه گروهی نیاز داریم تا مبادا این امر خداپسندانه به باد فراموشی سپرده شود.

انتهای پیام/ر20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول