اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف گیلان:

60 بقعه گیلان مرمت می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از مرمت 60 بقعه این استان در سال جاری خبر داد.

60 بقعه گیلان مرمت می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام ولی عادلی در نماز جمعه این شهر با تبریک فرا رسیدن هفته وقف ایام شهادت امام مجتبی (ع) و امام رضا (ع) و رحلت پیامبر اکرم (ص) را تسلیت گفت.
وی وقف را واجد نشان‌های بسیاری دانست و اظهار داشت: آخرت‌باوری یکی از نشانه‌های مهم وقف است و کسانی که مال خود را وقف می‌کنند به آخرت ایمان دارند.
این مسئول با بیان اینکه مردمی که به جهان آخرت ایمان نداشته باشند وقف نمی‌کنند افزود: اهل ایمان به آخرت اموال خود را وقف می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه سود وقف به نسل‌های آینده می‌رسد ادامه داد: وقف‌ کاری بسیار ارزشمند است و نیازمندان آینده جامعه از آن بهره‌مند می‌شوند.
عادلی با تصریح بر اینکه جامعه‌ای که از ایمان تهی است از وقف در آن خبری نیست اذعان داشت: وقف نشانه ایمان است و از اعتقاد راسخ خبر می‌دهد.
وی با اشاره به اینکه انسان وقف را در نزد خدا به امانت می‌گذارد گفت: وقف جزء اموال صالحی است که پس از او باقی می‌ماند و ثواب و خیر نصیب واقف می‌کند.
مدیرکل اوقاف گیلان درباره تعداد موقوفات جدید در سال جاری بیان داشت: امسال تاکنون 18 مورد وقف داشتیم که بالغ بر یک میلیارد تومان برآورد شده است.
وی با بیان اینکه تمام درآمدهای موقوفه هر استان در همان استان هزینه می‌شود خاطر نشان کرد: تنها 7 درصد درآمد موقوفه‌ها به حساب اوقاف کشور واریز می‌شود.
عادلی از وجود 940 بقعه در گیلان خبر داد و یادآور شد: این تعداد بقعه در سه سطح ملی، استانی و شهرستانی است که 10 بقعه ملی و 50 بقعه استانی و بقیه را بقعه شهرستانی تشکیل می‌دهند.
وی با اشاره به اینکه 40 درصد درآمد بقاع در بخش عمرانی آن هزینه می‌شود اذعان داشت: 20 درصد درآمد صرف فرهنگی و 30 درصد در امور مدیریتی و 10 درصد به حساب سازمان واریز می‌شود.
وی از مرمت 60 بقعه گیلان در سال جاری خبر داد و افزود: امسال در هفته وقف در تمام بقاع گیلان برنامه‌های فرهنگی داریم از جمله کنگره امام علی (ع) که در سطح استان برگزار می‌شود و در حال فراخوان مقاله آن هستیم.
انتهای پیام/خ۲۰/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول