اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار قیدار خبر داد

آزادسازی بقعه قیدار نبی با 158 میلیارد ریال اعتبار

خبرگزاری فارس: شهردار قیدار گفت: اعتبار مورد نیاز به منظور آزادسازی بقعه قیدار نبی (ع) 158 میلیارد ریال است.

آزادسازی بقعه قیدار نبی با 158 میلیارد ریال اعتبار
یدالله لطفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: در حال حاضر طرح ساماندهی 34 هکتار بافت فرسوده شهر قیدار تهیه شده است.
وی با اشاره به اینکه در مجموع مساحت بافت فرسوده شهر قیدار 34 هزار متر مربع است، خاطر نشان کرد: 12 هزار و 258 متر مربع از این بافت فرسوده شامل عرصه مسکونی می‌شود.
شهردار قیدار با بیان اینکه عرصه مسکونی موجود در بافت فرسوده شهر قیدار 59 پلاک اعلام شده است، اضافه کرد: ارزش ریالی هر متر مربع از عرصه مسکونی یک میلیون و 200 هزار ریال برآورد شده است.
وی با اشاره به اینکه 2 هزار و 400 متر مربع از بافت فرسوده شهر قیدار شامل عرصه تجاری است، تصریح کرد: این عرصه شامل 75 پلاک می‌شود که ارزش هر متر مربع آن 60 میلیون ریال محاسبه می‌شود.
لطفی با بیان اینکه در حال حاضر 9 پلاک مسکونی معادل 2 هزار و 250 متر مربع از بافت فرسوده شهر قیدار تملک شده است، ادامه داد: 2 هزار و 500 متر مربع نیز از فضای آموزشی این بافت در اختیار گرفته شده است.
وی با اشاره به تملک 2 هزار و 145 متر مربع از فضای خیابان شهید پیران ادامه داد: مجموع عرصه تملک شده از بافت فرسوده شهر قیدار به منظور ساماندهی و نوسازی این بافت 6 هزار و 895 متر مربع اعلام شده است.
شهردار قیدار اظهار داشت: میانگین ارزش ریالی هر متر مربع از فضاهای تملک یافته بافت فرسوده شهر قیدار یک میلیون و 500 هزار ریال برآورد شده است.
وی با بیان اینکه 12 هزار و 258 متر مربع از فضاهای بافت فرسوده باید تملک شود، خاطر نشان کرد: 2 هزار متر مربع از فضاهای تجاری نیز در اختیار مجریان طرح ساماندهی بافت فرسوده شهر قیدار قرار می‌گیرد.
لطفی افزود: در حال حاضر 940 متر مربع از بافت فرسوده شهر قیدار در اختیار اداره تبلیغات اسلامی و کانون پرورش فکری کودکان این شهر است که با برنامه‌ریزی‌های مناسب و تامین اعتبار مورد نیاز تملک می‌شود.
وی تصریح کرد: مجموع اعتبارات تخصیص یافته در زمینه تملک بافت فرسوده شهر قیدار 10 میلیارد ریال است.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول