اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اوقاف تنکابن و عباس‌آباد:

دو سوم مازندران وقف است/ فعالیت عمرانی در 16 بقعه متبرکه عباس‌آباد و تنکابن

خبرگزاری فارس: رئیس اوقاف و امور خیریه تنکابن و عباس‌آباد با اشاره به اینکه تقریبا دو سوم مازندران وقف است و می‌توان با اسناد و مدارک آن را مشخص کرد، گفت: در دو شهرستان عباس آباد و تنکابن 135 مورد به طور کامل موقوفات داریم.

دو سوم مازندران وقف است/ فعالیت عمرانی در 16 بقعه متبرکه عباس‌آباد و تنکابن

حجت‌الاسلام سید مهدی حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در عباس‌آباد با بیان اینکه وقف مبنایی برای حضور واقفان در همه اعصار و قرون است، بیان داشت: وقف عملی است ماندگار که خیر دنیا و آخرت را در پی دارد و بهترین توشه برای حیات بعد از مرگ است.

وی گفت: با توجه به اینکه در سال جاری به دستور مقام معظم رهبری سال جهاد اقتصادی نامگذاری شده سازمان اوقاف و امور خیریه نیز در یک برنامه‌ریزی بسیار جامع علاوه بر انجام امور دینی و مدیریت بر اماکن متبرکه، مساجد و امامزادگان و مدیریت وقفی، امسال تلاش کرد تا تمام همت خود را در راه احیای موقوفات و تبدیل بقاع به قطب‌های فرهنگی و اقتصادی بکار گیرد که این مهم در توسعه امور دینی و ارتقای سطح برگزاری مراسم و مناسبت‌های مذهبی موثر است.

این مسئول با اشاره به اینکه تقریبا دو سوم مازندران وقف است و می‌توان با اسناد و مدارک آن را مشخص کرد، ابراز داشت: در دو شهرستان عباس آباد و تنکابن 135 مورد به طور کامل موقوفات داریم که از این تعداد 98 مورد دارای وقفنامه و 37 مورد فاقد آن هستند و 93 مورد دارای درآمد بوده و 42 مورد نیز از درآمد مکفی برخوردار نیستند.

حسینی ادامه داد: در محدوده تنکابن و عباس آباد دارای 92 باب بقاع، 285 باب مسجد، 17 حسینیه، سه فاطمیه و دو زینبیه هستیم.

وی تاکید کرد: در 9 ماهه نخست سال جاری مبلغ 3 میلیارد و 899 میلیون و 952 هزار و 181 ریال برای عمران و بازسازی و انجام امور فرهنگی در اماکن متبرکه دو شهرستان هزینه شده و در طول همین مدت احکام بیش از 200 نفر از مسئولان هیئت‌های امنا، بقاع و مساجد صادر شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تنکابن و عباس آباد در ادامه یادآور شد: در ارتباط با بحث فنی عمرانی بقاع و اماکن متبرکه در سطح 16 بقعه که در آنها فعالیت عمرانی با درصدهای مشخص فیزیکی در حال اجرا هستند و هفت بقعه احداثی در سال 90 مبلغ 100 میلیون ریال در مرحله اول به آنها پرداخت شده و با پیشرفت فیزیکی آنها در مرحله دوم برای تکمیل آنها اعتبار جدید پرداخت خواهیم کرد.

این مسئول برگزاری برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در سطح دو شهرستان را از سوی این اداره بسیار مثبت ارزیابی کرد و تصریح کرد: در 14 بقعه دفتر شورای فرهنگی و قرآنی تاسیس کردیم و سی و چهارمین دوره مسابقات قرآنی در سطوح حفظ، قرائت، ترتیل و مفاهیم برگزار کردیم.

حسینی خاطرنشان کرد: در این ارتباط به 22 نفر از شرکت‌کنندگان که حایز رتبه برتر شدند جوایزی تعلق می‌گیرد که طی مراسمی به آنها اهدا می‌شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه در راستای تحقق دولت الکترونیک اتوماسیون و مکانیزاسیون امور اداری در این سازمان و ادارات آن انجام شده و تمام آمار و اطلاعات موقوفات، نیات واقفان و تمام اقدامات و برنامه‌های فرهنگی از غبارروبی و هزینه‌ها در آن درج شده، اذعان داشت: در این راستا بیش از 300 موقوفه و 300 رقبه نیز از این دو شهرستان در سامانه درج شده است.

انتهای پیام/ن۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول