اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفته دولت سال آینده

بقعه قیدار نبی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد

خبرگزاری فارس: استاندار زنجان گفت: در هفته دولت سال آینده بقعه قیدار نبی (ع) به بهره‌برداری می‌رسد.

بقعه قیدار نبی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد رئوفی‌نژاد بعد از ظهر امروز در جلسه طرح جامع قیدار نبی اظهار داشت: در مجموع 2 میلیارد و 300 میلیون تومان به منظور اجرای طرح جامع توسعه قیدار نبی (ع) اختصاص داده شده است.
وی با اشاره به اینکه تا پایان سال جاری 500 میلیون تومان از سوی شهرداری و استانداری به منظور اجرای طرح جامع قیدار نبی پرداخت می‌شود، تصریح کرد: 100 میلیون تومان نیز به منظور مرمت و بازسازی حرم قیدار نبی (ع) اختصاص یافته است.
استاندار زنجان در زمینه مشاوران طراحی طرح جامع توسعه قیدار نبی با خلع مشاور کنونی طرح شهری افزود: مشاور و طراح طرح جامع توسعه نیز باید زیر نظر استان عمل کند.
در ادامه جلسه طرح توسعه جامع قیدار نبی (ع) مدیر کل میراث فرهنگی استان زنجان با اشاره به اینکه دو بنای غیر مجاز داخل محدوده بقعه ساخته شده است، تصریح کرد: باید در برنامه‌ریزی‌های طرح توسعه تخریب این دو بنا (سوله و مصلی) مد نظر قرار گیرد.
وی با بیان اینکه احداث مصلی و سوله در محوطه بقعه قیدار نبی (ع) موجب وارد آمدن آسیب‌های جدی به این محوطه تاریخی شده است، افزود: تعدادی از حجره‌های بقعه با احداث این دو بنا تخریب شده‌اند.
یحیی نقی‌زاده محجوب با اشاره به اینکه با توجه به ضرورت توسعه شهری مدرسه قدیمی در این بافت فرسوده قرار دارد که به دلیل عدم ثبت آن این مدرسه تخریب و در محدوده کلی طرح ساماندهی قرار می‌گیرد.
وی با بیان اینکه تاریخ احداث بقعه قیدار نبی (ع) در دوره ایلخانیان است، خاطرنشان کرد: بقعه در حال حاضر در معرض شدید خطر قرار دارد و باید مرمت شود.
مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان ادامه داد: رعایت ضوابط علمی، ارتفاع، معماری و سبک مورد نظر معماری در طرح جامع توسعه الزامی است.
شایان ذکر است، که شرکت عمران و بهسازی متولی ساماندهی بافت‌های فرسوده قیدار نبی (ع) محسوب می‌شود.
همچنین طرح 24 هکتاری بافت فرسوده شهر قیدار با مشاوره مشاورین شرکت عمران و بهسازی صورت می‌گیرد که تا 10 بهمن طرح مورد نظر ارائه می‌شود.
لازم به ذکر است که عدم تعامل و ارتباط مشاورین با دستگاه‌های اجرایی طرح توسعه قیدار نبی (ع) نیز در این جلسه مطرح و مورد پیگیری واقع شد.
انتهای پیام/ی20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول