اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران:

بانوان مازندرانی 600 میلیون تومان تسهیلات خانگی دریافت کردند

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران گفت: تاکنون به 223 نفر از بانوان مازندرانی تسهیلات ویژه مشاغل خانگی معادل بیش از 600 میلیون تومان اعطا شد.

بانوان مازندرانی 600 میلیون تومان تسهیلات خانگی دریافت کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، زهرا شرف‌الدین بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران به ارائه برنامه‌های ویژه دهه فجر پرداخت و اظهار داشت: هدایت دین در حمایت مادی و معنوی کشور با پیروزی انقلاب اسلامی به تصویر کشیده شد و در این مقاومت نگاه دنیای استکباری که دین را مانع پیشرفت جوامع می‌دانست از کشور برچیده شد.

وی پیشرفت‌های علمی، مادی و معنوی کشور را بعد از 33 سال پیروزی انقلاب اسلامی ملموس دانست و یادآور شد: هرچند که با ایده‌آل‌های اسلامی فاصله داریم ولی در سایه دین اسلام توانستیم به پیشرفت‌های علمی و معنوی برسیم.

شرف‌الدین پیروزی انقلاب اسلامی را نقطه عطفی برای ظهور حضرت صاحب الزمان(عج) عنوان کرد و ادامه داد: تمامی برنامه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی باید در راستای زمینه‌سازی ظهور حضرت ولی عصر (عج) فراهم شود.

وی بر بیان اهداف انقلاب اسلامی برای نسل جدید جامعه تاکید کرد و گفت: تاریخ کشور در بعد و قبل از پیروزی انقلاب اسلامی برای نسل جوان اهمیت دارد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران با اشاره به اینکه برای دهه فجر نباید برنامه‌های نمادین و شعاری تعریف شود، خاطرنشان کرد: برنامه‌های دهه فجر و مناسبت‌های انقلاب اسلامی فرصت مناسبی برای اجرا و اهداف انقلاب اسلامی هستند.

وی برگزاری همایش عفاف و حجاب، زن مطالعه و خانواده، برگزاری دوره مطلع مهر، افتتاح مرحله دوم کلاس‌های طرح رحمت، همایش بیداری اسلامی با حضور سمن‌های استان و فعالان فرهنگی و نیز نمایشگاه دستاوردهای برجسته سازمان‌های مردم نهاد دولتی را از جمله برنامه‌های نکوداشت دهه فجر در مازندران برشمرد.

وی اظهار داشت: اجرای طرح آموزشی مودت به صورت استانی در مازندران برگزار می‌شود و تاکنون هشت دوره در 18 ساعت با موضوع‌های بهداشتی، درمانی، فرهنگی و اجتماعی انجام شده است که بیش از 300 زوج آموزش دیدند.

وی ادامه داد: آموزش مرحله دوم طرح رحمت در 600 کلاس و برای 30 هزار خانه‌دار انجام شد ولی در طول چهار سال که از اجرای این طرح در مازندران می‌گذرد 80 هزار زن خانه‌دار زیر پوشش این آموزش قرار گرفتند.

این مسئول با اعلام اینکه از سال آینده آموزش طرح رحمت در شاخه دانش‌آموزی و دانشجویی را در دستور کار قرار دادیم، بیان داشت: آموزش طرح رحمت شامل کارکنان دولت و سربازان سرباز‌خانه‌ها نیز می‌شود.

وی توانمندسازی تشکل‌های غیردولتی بانوان را از برنامه‌های اداره کل بانوان استانداری مازندران دانست و گفت: در دهه فجر با برگزاری همایش بیداری اسلامی تشکل‌های غیردولتی بانوان را که در بخش‌های فرهنگی و اجتماعی فعالیت می‌کنند مورد حمایت قرار می‌دهیم.

شرف‌الدین با بیان اینکه نقش زن در باروری جامعه از دیگر همایش‌های ایام دهه فجر از سوی اداره کل امور بانوان استانداری مازندران است، خاطرنشان کرد: با استفاده از ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی برنامه‌هایی همچون اعطای مسکن به زنان بی‌سرپرست، تهیه جهیزیه نوعروسان کمیته امداد، دیدار با نخبه‌های خانواده‌های محروم، مسابقات ورزشی بانوان، استقرار چادرهای هلال احمر در مسیر راهپیمایی، گفتمان دانشجویی، جشنواره طبخ ماهی و اعزام پزشک متخصص زنان به مناطق محروم و ویزیت رایگان را در برنامه‌های دهه فجر گنجانده شده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران به بحث ارائه تسهیلات مشاغل خانگی به بانوان اشاره کرد و گفت: با همکاری بنیاد توسعه، تعاون و کارآفرینی، صندوق مهر امام رضا(ع) و اداره کل امور بانوان استانداری تاکنون به 223 نفر از بانوان مازندرانی تسهیلات ویژه مشاغل خانگی  بیش از 600 میلیون تومان اعطا شد.

 انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول