اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در جهان صورت گرفت؛

اختراع دستگاه رگ‌گیر و رگ‌یاب رباتیک هوشمند توسط محقق تبریزی

خبرگزاری فارس: محقق جوان تبریزی برای نخستین بار در جهان دستگاه رگ‌گیر و رگ‌یاب رباتیک هوشمند را اختراع کرد.

اختراع دستگاه رگ‌گیر و رگ‌یاب رباتیک هوشمند توسط محقق تبریزی
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محقق جوان تبریزی برای نخستین بار در جهان دستگاه رگ‌گیر و رگ‌یاب رباتیک هوشمند را اختراع کرد.
یوسف رفیعی‌بیرامی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس درباره این اختراعش اظهار داشت: این دستگاه به منظور تسهیل در دسترسی به رگ و سیستم‌های عروقی بافت‌های بیمار و داشتن کنترل خوب بر اقدامات پزشکی پس از ایجاد خط وریدی طراحی و ساخته شد که هیچ‌گونه مشابه خارجی ندارد و امتیاز آن منحصرا متعلق به جمهوری اسلامی ایران است.
وی افزود: در بیماران بد رگ که از طریق روش‌های معمول نمی‌توان به رگ‌هایشان دسترسی داشت با کمک این دستگاه می‌توان بدون نیاز به روش‌های هجومی یا حتی جراحی‌هایی نظیر cut down(شکافت بافت برای دسترسی به رگ )مایع درمانی و دارو درمانی را برای آنها انجام داد.
رفیعی افزود: در بیمارانی که دچار ایست قلبی شده‌اند یا انواع شوک را تجربه کرده‌اند یا دچار کم خونی یا کاهش فشار خون هستند پیدا کردن رگ بسیار مشکل است، از این رو این دستگاه می‌تواند مشکلات رگ‌گیری آنان را حل کند.
این مخترع تبریزی همچنین در خصوص نمونه‌های طراحی شده این دستگاه نیز گفت: دستگاه رگ‌گیر دارای دو نوع بیمارستانی و اورژانسی است که رگ‌گیری آن از 30 تا 300 ثانیه است و بیمار مدت زمان بسیار کوتاهی را منتظر تزریق و اقدامات پزشکی خواهد بود.
رفیعی اضافه کرد: این دستگاه نمونه آموزشی نیز دارد که استادان و دانشجویان علوم پزشکی می‌توانند روش‌های بالینی رگ‌گیری و رگ‌یابی را از طریق آن تدریس و آموزش دهند.
وی گفت: این دستگاه در مجامع علمی بین‌المللی جهان در سوئیس، لهستان، آلمان، کره‌جنوبی و کرواسی سه مدال طلا، دو نقره، یک برنز، هفت دیپلم افتخار و یک دیپلم ویژه به نام جمهوری اسلامی ایران که انحصار تولید این دستگاه را در دست دارد کسب کرده است.
رفیعی خاطرنشان کرد: رایزنی برای تولید انبوه این دستگاه در داخل کشور با چند شرکت معتبر در حال انجام است و در صورت حصول توافق تولید انبوه آن انجام می‌شود.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول