اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور 13 دستگاه امدادی

مانور نقطه صفر ایمنی در کاشان برگزار شد

خبرگزاری فارس : نخستین مانور نقطه صفر ایمنی در صنایع شهرستان با حضور 13 دستگاه امدادی در مجتمع نساجی نور شهرستان کاشان برگزار شد.

مانور نقطه صفر ایمنی در کاشان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، فرماندار کاشان ظهر امروز در حاشیه این مانور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 150 نفر از نیروهای امدادی از 13 دستگاه امداد و نجات شهرستان بدون اعلام قبلی در اولین مانور نقطه صفر ایمنی در صنایع شهرستان شرکت کردند.

علیرضا جوادی عنوان کرد: در این مانور نیروهای امداد و نجات آتش‌نشانی، اورژانس 115، هلال احمر به همراه شرکت‌های آب و فاضلاب، گاز، برق، راهنمایی و رانندگی و سایر نهادهای امدادی و خدماتی دیگر شرکت داشتند.

وی یادآور شد: این مانور در نقطه صفر اجرا شد تا میزان آمادگی دستگاه‌های امداد و نجات شهرستان بدون اطلاع قبلی و در مواجه با یک حادثه واقعی ارزیابی شود.

فرماندار کاشان اضافه کرد: برآورد آمادگی دستگاه‌ها و صنایع در شرایط خاص برای مقابله با حوادث شیمیایی از دیگر اهداف برگزاری این مانور به شمار می‌رود.

جوادی کثرت صنایع نساجی و قالی‌بافی و نیز استفاده این صنایع از مواد شیمیایی و احتمال حوادث غیر منتظره در این بخش از صنعت را یادآور شد و ابراز داشت: دستگاه‌های امداد و نجات شهرستان کاشان برای مقابله با هرگونه حادثه باید از آمادگی بالایی برخوردار باشند.

معاون استاندار اصفهان بر تداوم اجرای مانورهای ایمنی در صنایع شهرستان کاشان تأکید کرد و ادامه داد: اجرای مکرر این مانورها برای آمادگی و مقابله با هر گونه حادثه پیش‌بینی نشده‌ای توسط دستگاه‌های امداد و نجات و صنایع شهرستان مؤثر است.

جوادی یادآور شد: علاوه بر دستگاه‌های امداد و نجات شهرستان، صنایع و شرکت‌های صنعتی کاشان نیز باید برای مواجهه با حوادث آمادگی لازم را داشته باشند.

فرماندار کاشان بر آموزش نیروهای دستگاه‌ها و پرسنل صنایع شهرستان کاشان تأکید کرد و افزود: آموزش نیروها و آمادگی آنان در مقابله حوادث می‌تواند از میزان خسارات جلوگیری کند.

وی برگزاری نخستین مانور نقطه صفر ایمنی در صنایع شهرستان کاشان را هفتمین مانور اجرا شده شهرستان کاشان در سال جاری ذکر و اذعان داشت: اجرای مانورها برای آمادگی نیروهای دستگاه‌های شهرستان طبق مصوبه مدیریت بحران شهرستان و با هدف برنامه‌ریزی هوشمند اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ن۲۰/گ2000

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول