اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور استاندار قم؛

سیزدهمین مانور ایمنی در برابر زلزله برگزار شد

خبرگزاری فارس: سیزدهمین مانور ایمنی در برابر زلزله با حضور استاندار و دیگر مدیران استان قم در دبیرستان حافظ برگزار شد.

سیزدهمین مانور ایمنی در برابر زلزله برگزار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سیزدهمین مانور ایمنی در برابر زلزله پیش از ظهر امروز با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین موسی‌پور استاندار قم، اوروجی رئیس ستاد حوادث غیر مترقبه استانداری قم، امین جعفری مدیرکل آموزش و پرورش استان قم، دکتر سائلی رئیس جمعیت هلال احمر استان قم و دیگر اعضا ستاد مدیریت بحران قم در دبیرستان حافظ قم برگزار شد.
در این مانور که با هدف سنجش آمادگی دانش‌آموزان در مواقع حساس به ‌وی‍ژه زمان وقوع زلزله برگزار شد، دانش‌آموزان دبیرستان حافظ مراحل تخلیه صحیح و پناهگیری صحیح در زمان وقوع زلزله را تمرین کردند.
از موارد جالب در این مانور پناهگیری صحیح مسئولان استان قم در زمان نواخته شدن آژیر خطر و اعلام وقوع زلزله بوده است.
در حاشیه این مانور استاندار قم خواستار برگزاری مانورهای دیگر بدون هماهنگی قبلی شد و اظهار کرد: ما باید توانایی واقعی دانش‌آموزان را بسنجیم و در همین راستا دانش‌آموزان نباید از برگزاری این مانورها از قبل خبر داشته باشند.
وی اضافه کرد: خوب است که هر ماه مدیران مدارس در یک ساعت زنگ ایمنی در مقابل زلزله را در مدارس به صدا در بیاورند تا دانش‌آموزان بتوانند آموزش‌هایی که در راستای ایمنی در برابر زلزله را دیده‌اند را تمرین کنند و همچنین گروه‌هایی به عنوان ناظر این آمادگی‌‌ها را نظارت کنند.
خاطرنشان می‌شود انجام عملیات راپل از دیگر موارد اجرا شده در این مانور بود و همچنین حضور پررنگ دستگاه‌های امدادی از قبیل اوژانس و آتش‌نشانی از دیگر نکات جالب سیزدهمین مانور ایمنی در برابر زلزله بود.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول