اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مانور زلزله و ایمنی در مدارس منوجان برگزار شد

خبرگزاری فارس: مانور زلزله و ایمنی به صورت نمادین با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان محلی در دبیرستان سیدالشهدا (ع) این شهرستان برگزار شد.

مانور زلزله و ایمنی در مدارس منوجان برگزار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، ظهر امروز مانور زلزله در دبیرستان سیدالشهدا (ع) شهرستان منوجان با حضور امام جمعه، فرماندار، فرمانده سپاه ناحیه و با همکاری اداره آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد.
جهانگیر تشکری فرماندار منوجان در مانور زلزله این شهرستان اظهار داشت: این مانور به مناسبت هشتم آذرماه همزمان با سایر شهرستان‌های کشور برای جلوگیری از بروز حوادث زلزله در منوجان برگزار شد.
وی افزود: دلیل برگزاری مانور زلزله در مدرسه‌ها آموزش دادن دانش‌آموزان برای مقابله با زلزله و جلوگیری از بروز حوادث است.
تشکری تصریح کرد: گسل زلزله‌خیز در شهرستان‌های جنوبی شناسایی شده است و این می‌طلبد که ما همیشه آمادگی لازم برای جلوگیری از حوادث را داشته باشیم.
وی با بیان اینکه شهرستان منوجان آمادگی لازم برای مقابله با حوادث غیرمترقبه را دارد، بیان داشت: مهم‌ترین آسیب‌ها در زلزله‌ احتمالی، ایجاد مشکل در پل ارتباطی شهرستان و سفره‌های آب زیرزمینی به دلیل رانش زمین است.
تشکری بیان کرد: در فرمانداری منوجان تجهیزات زلزله‌ای برای اطلاع از زمان درست زلزله و حوادث غیرمترقبه تدارک دیده شده است.
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان منوجان نیز در این مانور اظهار داشت: هدف از برگزاری این مانور آشنایی و آگاهی دادن به دانش‌آموزان برای پناه گرفتن در مکان‌های امن در زمان وقوع زلزله است.
عباس ارجمند خاطرنشان کرد: بیشترین آسیب‌ها در زمان وقوع چنین حوادثی به دلیل ازدحام جمعیت در راهروها و خروجی‌ها رخ می‌دهد.
وی بیان داشت: فراگیری آموزش‌های لازم در مانور زلزله از مهم‌ترین اهداف اجرای آن است.
به گزارش فارس، این دوره از مانور با هدف اصلی پناه‌گیری، خروج صحیح در زمان زلزله و کاهش خطرپذیری زلزله در هنگام وقوع برگزار شد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول