اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مانور ایمنی و زلزله در خوسف برگزار شد

خبرگزاری فارس: مانور ایمنی و زلزله در خوسف در حالی برگزار شد که دانش‌‌آموزان راهنمایی در مقابله با زلزله نسبت به دبیرستانی‌ها موفق‌تر بودند.

مانور ایمنی و زلزله در خوسف برگزار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مانور ایمنی و زلزله در خوسف از ساعت 9:30 امروز در مدارس آغاز شد که مانور مدرسه راهنمایی شهید مصطفی امام خمینی(ره) منسجم‌تر از مانور دانش‌‌‌آموزان دبیرستانی امام حسین(ع) بود.
معاون آموزش و پرورش خوسف در این آیین در جمع دانش‌‌آموزان مقطع متوسطه در مدرسه امام حسین(ع) گفت: هر ساله وقوع سوانح طبیعی در کشورهای دنیا موجب زیان‌های اقتصادی و تفاوت انسانی بسیار زیادی می‌شود و در جوامع مختلف میزان این خسارات و تلفات بستگی به میزان توسعه یافتگی و تراکم جمعیت آن دارد.
رضا شبانی تصریح کرد: ایمنی ساختمان‌های روستاها و شهرها در برابر زلزله و آگاهی و آمادگی افراد و جامعه برای رعایت نکات ایمنی ضروری است.
وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین سوانح طبیعی زلزله است که در حال حاضر پیش‌بینی زمان و مکان دقیق وقوع آن امکان‌پذیر نیست و سعی و کوشش دانشمندان برای انجام آن هنوز در مرحله تحقیق است، یادآور شد: به همین دلیل وقوع ناگهانی زلزله در بیشتر اوقات جوامع بشری را به ویژه جوامعی که نسبت به احتمال وقوع آن بی‌توجه بوده و اصول ایمنی در برابر زلزله را رعایت نکرده‌اند غافلگیر می‌کند و نتایج نامطلوبی به جای می‌گذارد.
معاون آموزش و پرورش خوسف گفت: کشور ما ایران که روی کمربند لرزه‌ای فعال آلپ هیمالیا قرار گرفته است از مناطق لرزه‌خیز دنیا محسوب می‌شود و هر چند گاه یکبار زلزله‌ای مخرب در بخش‌های مختلف آن روی می‌دهد.
شبانی به زلزله دهه 70 زیرکوه اشاره کرد و یادآور شد: در این حادثه تعداد زیادی از مردم استان کشته شدند و حتی در مدارس جمع کثیری از دانش‌‌آموزان جان خود را از دست دادند.
وی افزود: آگاهی افراد از پدیده‌های جامعه زلزله و میزان خطر زلزله محل زندگی خود، برنامه‌ریزی‌های صحیح ایمنی به طور گروهی و در اقشار مختلف جامعه و بالاخره آمادگی فردی برای انجام اقدامات ضروری و عکس‌العمل مناسب هنگام وقوع زلزله میزان آسیب‌ها را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.
معاون آموزش و پرورش خوسف خطاب به دانش‌‌آموزان یادآور شد: شما دانش‌آموزان نقش بسزایی در آموزش سایر افراد و سازندگی جامعه آینده دارید و انتظار داریم از ضرورت و اهمیت مقاوم بودن ساختمان برای حفظ جان و سلامتی اعضای خانواده با والدین خود صحبت کنید و از آنها بخواهید هنگام ساخت خرید و یا انتخاب منزل با مهندسان باصلاحیت و آشنا به مسایل مهندسی زلزله مشورت و به توصیه‌های آنها توجه کنند.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول