اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت هلال احمر صورت گرفت؛

برگزاری مانور زنگ ایمنی در مدارس گچساران

خبرگزاری فارس: مانور زنگ ایمنی در مدارس گچساران توسط امدادگران جمعیت هلال احمر گچساران برگزار شد.

برگزاری مانور زنگ ایمنی در مدارس گچساران
به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، رئیس جمعیت هلال‌احمر این شهرستان پیش از ظهر امروز در حاشیه برگزاری مانور زنگ ایمنی در مدرسه پروین اعتصامی گچساران اظهار کرد: این مانور به مناسبت هشتم آذر و با هدف افزایش سطح آگاهی دانش‌آموزان در مورد روش‌های پناه‌گیری و خروج اضطراری در هنگام وقوع زلزله برگزار شد.
سید ابوالفتح بهنا‌میان افزود: ایجاد آمادگی برای انجام واکنش‌های صحیح و سریع در برابر آن، آشنایی دانش‌آموزان با زلزله و چگونگی مقابله با آن جهت ایجاد آرامش روانی و برانگیختن حس کنجکاوی دانش‌آموزان نسبت به پدیده‌های طبیعی برای کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله، از دیگر اهداف برگزاری این مانور بود.
وی ابراز داشت: این مانورها نتیجه تلاش‌های امدادگران و مربیان امداد هلال‌احمر گچساران بوده که از هفته گذشته تاکنون نسبت به آموزش دانش‌آموزان و مربیان مدارس اقدام کرده‌اند.
بهنامیان تصریح کرد: با توجه به اینکه گچساران بر روی گسل زلزله قرار دارد، لازم است با برگزاری این مانورها آمادگی‌ در برابر زلزله بیشتر شود تا با رعایت موارد ایمنی یا تلفاتی نداشته و یا اینکه تلفات به حداقل رسانده شود.
رئیس جمعیت هلال احمر گچساران خاطرنشان کرد: زمانی که حادثه تلخ زلزله اتفاق می‌افتد فرصتی برای فکر کردن وجود ندارد و تصمیم‌گیری‌ها سخت است.
بهنامیان بیان کرد: اگر قبل از زلزله مانورهایی اینچنین برگزار شود، آنگاه در کمترین زمان ممکن و بر اساس آموزه‌هایی که در مانورها آموزش دیدیم اقداماتی در راستای کاهش تلفات و آسیب‌ها انجام می‌شود.
وی ابراز داشت: به افزون بر 100 مربی پرورشی و بهداشت مدارس گچساران طی هفته گذشته توسط مربیان امدادگر جمعیت هلال‌احمر گچساران برای برگزاری مانور زنگ ایمنی در مدارس گچساران آموزش‌های لازم ارائه شد.
بهنامیان هدف از ارائه آموزش به مربیان مدارس را به ‌منظور اجرای با کیفیت مانور زنگ ایمنی در مدارس عنوان کرد.
وی افزود: مربیان امدادگر جمعیت هلال احمر گچساران ضمن آموزش به مربیان مدارس، آموزش‌های لازم را برای برخی مدارس در گچساران ارائه دادند.
بهنامیان با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی لازم برای آموزش سایر دانش‌آموزان در تمامی مدارس فراهم آمده است، گفت: این آموزش‌ها و مهارت‌ها با هدف ارتقای توانمندی‌ها و مهارت‌های دانش‌آموزان برگزار می‌شود.
معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش گچساران نیز بیان کرد: ایجاد فرهنگ ایمنی و مقاوم‌سازی، کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله از جمله اهداف برگزاری مانور زلزله است.
غلام‌عباس رحیمی ابراز داشت: در این مانور که با شعار آمادگی، آرامش، پناهگیری و خروج برگزار گردید دانش‌آموزان با نحوه مقابله در زمان وقوع زلزله آشنا شدند و آمادگی خود را در برابر حوادث احتمالی نشان دادند.
وی با قدردانی از هلال‌احمر گچساران برای برگزاری مطلوب این مانور عنوان کرد: مربیان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر گچساران از هفته گذشته با آموزش‌هایی که به دانش آموزان ارائه دادند، آنان را برای این مانور آماده نموده و در برگزاری هرچه بهتر این مانور با مدارس همکاری های لازم را به‌عمل آورد.
رحیمی به نقش اصحاب رسانه برای انتقال دادن راهکارهای مواجهه با بحران، امدادرسانی در شرایط پیچیده و ترتیب دادن عملیات امداد و نجات اشاره کرد و گفت: رسانه‌های گروهی باید در این حوزه به صورت کارشناسی شده وارد عمل شوند و موارد مورد نیاز را به عموم مردم منتقل کنند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول