اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سراسر کشور؛

مانور زلزله و ایمنی در مدارس سنندج برگزار شد

خبرگزاری فارس: سیزدهمین مانور زلزله و ایمنی همزمان با سراسر کشور با حضور مسئولانی استانی کردستان به صورت نمادین در مدرسه امام محمد غزالی سنندج برگزار شد.

مانور زلزله و ایمنی در مدارس سنندج برگزار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، در این مانور دانش‌آموزان مدرسه امام محمد غزالی سنندج با پناه‌گیری و خروج از مناطق خطرآفرین، شیوه‌های در امان ماندن از خطرات زلزله را به نمایش گذاشتند.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در این مراسم اظهار داشت: آموزش و پرورش به عنوان نهادی فرهنگی وظیفه دارد علاوه بر برنامه مصوب کتاب‌های درسی، مهارت‌های زندگی را نیز به دانش‌آموزان آموزش و تعلیم دهد.
خسرو ساکی با تاکید بر اینکه کسب برخی اطلاعات، دانش‌ و مهارت‌های زندگی حیاتی‌تر از بقیه موارد است، افزود: چگونگی مواجهه با بلایا و آسیب‌های طبیعی و از جمله زلزله از مواردی است که باید آحاد مختلف جامعه آمادگی لازم برای مقابله با زلزله را داشته باشند.
وی بیان داشت: در همین راستا ستاد مدیریت بحران کشور با همکاری بخش آموزش همگانی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله هشتم آذرماه را با هدف آموزش به دانش‌آموزان در دستور کار قرار داده است.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در ادامه دانش‌آموزان را قشر تاثیرگذار در جامعه برای فراگیری چگونگی مقابله با حوادث طبیعی و زلزله دانست و اضافه کرد: در حال حاضر حدود 12 میلیون دانش‌آموز در سطح کشور وجود دارد که آنها می‌توانند به عنوان سفیران آنچه را که در مدرسه می‌آموزند به سایر اعضای خانواده نیز بیاموزند.
ساکی تصریح کرد: سیزدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی با عنوان ایمنی و مقابله با زلزله امروز در سراسر کشور برگزار شد.
وی با اشاره به اهداف این مانور افزود: ارائه آموزش‌های لازم به دانش‌آموزان در مقابل زلزله و مقابله در برابر خسارت‌های زلزله و کمک به افراد حادثه‌دیده و اطرافیان را از اهداف اصلی این مانور برشمرد.
ساکی همچنین افزایش سطح آگاهی دانش‌آموزان در مورد زلزله و ایجاد آمادگی برای انجام واکنش‌های صحیح و سریع در برابر آن، آشنایی دانش‌آموزان با حوادث طبیعی و چگونگی مقابله با آن برای ایجاد آرامش روانی و برانگیختن حس کنجکاوی دانش‌آموزان نسبت به پدیده‌های طبیعی را از دیگر اهداف برگزاری این مانورها برشمرد.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان بیان داشت: در این مانور جمعیت هلال احمر استان، آتش نشانی، اداره آب و برق، فوریت‌های پزشکی 115، ستاد مدیریت بحران استانداری کردستان و راهنمایی و رانندگی استان حضور و مشارکت فعال داشتند.
ساکی پیام مهم این زلزله را، بیاموزید و به دیگران آموزش دهید، عنوان کرد و اظهار داشت: در این مانور دانش‌آموزان سه کار مهم از جمله پناه‌گیری، خروج از محیط ‌های مسقف و خطرآفرین و امداد به دیگران حین زلزله را یاد می‌گیرند.
در این مانور دانش‌آموزان با به صدا درآمدن زنگ زلزله و ایمنی به مدت یک دقیقه اقدام به پناه‌گیری کردند، سپس از کلاس خارج و به محوطه رفتند و دانش‌آموزان پس از پناه‌گیری و خروج به امداد‌رسانی به مصدومان فرضی زلزله پرداختند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول