اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خوشنویس اصفهانی:

هیچ ملتی به اندازه ایرانیان به قرآن‌‎نگاری نپرداخته است

خبرگزاری فارس: هیچ ملتی در جهان اسلام به اندازه‌ هنرمندان قدیم و جدید ما به قرآن‌‌نگاری توجه نداشته‎اند.

هیچ ملتی به اندازه ایرانیان به قرآن‌‎نگاری نپرداخته است

محمد همتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: یک قرن گذشته کشور ما با بحران مصادره‌ بزرگان فرهنگی در جهان رو به ‌رو بوده‌ است، رقابت‌های ناسالم و نادرستی برخی افراد و کشورها که درصدد در انحصار قرار دادن آثار هنرمندان خوشنویس ما بوده‎اند.

وی افزود: برخی از کشورها کتابت قرآن و برخی آثار هنری را به خود اختصاص داده‌اند که این امر نیازمند به وجود آمدن ضرورت یک مرکز حکومتی برای احیای دوباره‌ آثار بزرگان ایرانی است.

هنرمند عرصه خط و خوش‌نویسی در ادامه بیان داشت: هویت فرهنگی لازمه بقای کشور است و نباید اجازه دهیم که کشورهای همسایه از بی‌توجهی ما سوء‌استفاده کنند و مفاخرمان را از ما بگیرند و به نام خود به ثبت برسانند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از هنرمندان ایرانی عمر خود را در تألیف، کتابت و هنرآرایی کتاب‌های مقدس هم‌چون قرآن کریم سپری کرده‌‌اند گفت: تا به حال هیچ ملتی در جهان اسلام به اندازه‌ هنرمندان قدیم و جدید ما به فرهنگ قرآن‌نگاری و علوم آن توجه نداشته‎اند به همین دلیل می‎توان ایرانیان را سردمدار خوش‌نویسی در دنیای اسلام معرفی کرد.

همتی اضافه کرد: قرآن‌نگاری در میان خوش‌نویسان به سنتی تبدیل شده که هر چقدر جامع  و به صورت زیباتر انجام شود، مخاطبان بیشتری دارد و از جمله سنت‎هایی که در قرآن‎نگاری ایرانی رواج دارد، ابزار نگارش است.

وی در ادامه با بیان اینکه هنر زمانی مقبول می‎شود که زاییده شور و شوق هنرمند باشد، تصریح کرد: هنرمندان فاخر خوشنویسی به یاری ایمان و ذوق و پشتکار خویش نمونه‎هایی به وجود آوردند که بی‎مانند است، این هنرمندان جوهر وجود خودشان را در قالب سیاه مشق بر صفحات کاغذ نقش بستند تا ایران و هنر ایرانی را به دنیا معرفی کنند و حالا حیف است که مورد بی‎مهری و بی‎توجهی قرار گیرند.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول