اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد شهرکرد:

470 خانواده مددجوی شهرکردی بیمه شدند

خبرگزاری فارس: مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان شهرکرد گفت: تاکنون470 خانواده از مددجویان زیر پوشش این نهاد بیمه شده‌اند.

470 خانواده مددجوی شهرکردی بیمه شدند
علیرضا اصغرزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: از ابتدای سال ‌جاری تاکنون افزون بر یک میلیارد و 25 میلیون ریال حق بیمه خانواده‌ها به حساب تامین اجتماعی شهرستان شهرکرد واریز شده است.

وی افزود: از مجموع تعداد بیمه‌شدگان  335 خانوار از مزایای بیمه تأمین اجتماعی مشاغل و 135 خانوار نیز از بیمه زنان سرپرست خانوار بهره‌مند شده و دفترچه بیمه تامین اجتماعی دریافت کرده‌اند.

اصغرزاده در ادامه از جمع‌آوری 436 میلیون ریال زکات در این شهرستان خبر داد و گفت: از ابتدای سال ‌جاری تاکنون افزون بر 407 نفر در امر جمع‌آوری زکات در این شهرستان با کمیته امداد امام خمینی(ره) همکاری کرده‌اند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان شهرکرد با بیان اینکه درآمدهای جمع‌آوری شده از طرح اکرام در این شهرستان صرف مستمندان و اقشار آسیب‌پذیر جامعه شده است، گفت: زکات به‌‌عنوان یک صدقه واجب برای مستمندان عاملی در راستای خودسازی و تطهیر روحیه انسان‌ها به ‌شمار میرود.  

اصغرزاده فرهنگ‌سازی زکات در جامعه را مورد تأکید قرار داد و گفت: تقویت مشارکت‌های مردمی در بین معتمدان و موسسات خیریه، تعامل در راستای جمع‌آوری و توزیع کمک‌های مردمی، ترویج فرهنگ انفاق در جامعه، کمک‌رسانی بهتر و بیشتر به محرومان از دیگر الزامات گسترش فرهنگ زکات در جامعه است.

وی همچنین پرداخت 52 میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی به زنان سرپرست خانوار این شهرستان را از دیگر این اقدامات برشمرد و گفت: تاکنون یک هزار و 100 نفر از زنان سرپرست خانوار در سطح شهرستان برای دریافت تسهیلات مشاغل خانگی به بانک‌های عامل معرفی شده و تکمیل پرونده داده‌اند.

اصغرزاده با بیان اینکه این تسهیلات در قالب وام قرض‌الحسنه بوده و شامل تمام دارندگان مدارک فنی و حرفه‌ای و صنایع دستی می‌شود، تصریح کرد: در صورت تامین اعتبار در این زمینه، این نهاد آمادگی دارد مرحله دوم پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی را به زنان خانواری که همسرانشان شغل رسمی اداری ندارند، آغاز کند.

انتهای پیام/ح20/چ3000

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول