اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای سال تاکنون

مددجویان کمیته امداد فردوس 165 متر قالی بافتند

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان فردوس از بافت 165 متر قالی توسط مددجویان کمیته امداد این شهرستان خبر داد.

مددجویان کمیته امداد فردوس 165 متر قالی بافتند
علیرضا پاکدل امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار داشت: در حال حاضر تعداد 71 کارگاه قالی‌بافی در سطح شهرستان فردوس فعال است.
وی، ارزش فرش بافته شده توسط مددجویان کمیته امداد فردوس در سال‌جاری را مبلغ 412 میلیون تومان عنوان کرد و افزود: قیمت‌گذاری فرش تولیدی شهرستان فردوس بسیار مطلوب است چرا که از نظر طرح و نقشه از کیفیت بالایی برخوردار است.
پاکدل تصریح کرد: فرش‌های بافته شده برای قیمت‌گذاری به مرکز استان ارسال و پس از تعیین قیمت، مبلغ تمام شده بدون کوچک‌ترین کاستی به قالی‌بافان پرداخت می‌شود.
رئیس کمیته امداد فردوس یادآور شد: فرش‌های تولیدی شهرستان فردوس با نقشه زیرخاکی و در ابعاد مختلف چهار و شش متری بافته می‌شود و جنبه صادراتی نیز دارد.
وی، ارزش تقریبی هر متر فرش بافته شده را 250 هزار تومان عنوان کرد و گفت: با وجود اینکه بافت فرش مستلزم گذشت زمان طولانی و هم‌چنین زحمت بسیار است در حال حاضر برای فرش قیمت‌گذاری واقعی صورت نمی‌گیرد.
پاکدل افزود: تأمین مواد اولیه تولید فرش برعهده کمیته امداد است که در ابتدای کار به قالی‌بافان ارائه و پس از اتمام کار و فروش فرش، این مبلغ توسط قالی‌بافان به امداد پرداخت می‌شود.
رئیس کمیته امداد فردوس بهداشتی کردن محیط کار قالی‌بافان، پرداخت تسهیلات در حین انجام کار و برخورداری قالی‌بافان از بیمه را از جمله حمایت‌های لازم در رابطه با قالی‌بافان عنوان کرد.
وی تصریح کرد: بسیاری از خانواده‌ها و به ویژه مددجویان کمیته امداد، از طریق قالی‌بافی امرار و معاش می‌کنند و از این‌رو باید حمایت‌های لازم در رابطه با خرید فرش تولیدی با قیمت مناسب صورت گیرد.
پاکدل یادآور شد: ایجاد کارگاه قالی‌بافی علاوه بر فراهم کردن زمینه اشتغال افراد خانواده، گامی موثر در راستای خودکفایی و کمک به اقتصاد جامعه است.
انتهای پیام/ح20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول