اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته امداد زنجان:

9 هزار مددجوی زنجانی زیرپوشش بیمه قرار دارند

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان زنجان گفت: در حال حاضر 9 هزار مددجوی زنجانی زیر پوشش بیمه قرار دارند.

9 هزار مددجوی زنجانی زیرپوشش بیمه قرار دارند

جمشید پرویزی امروز در گفت­و­گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: کمیته امداد به عنوان یک نهاد حمایتی 22 روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران آغاز به کار کرده و در زمینه محرومیت زدایی و کاهش فقر در جامعه اقدامات بسیاری را انجام داده است.

وی با بیان اینکه مسئولان کمیته امداد امام خمینی (ره) در یک نگاه جامع و کامل علاوه بر تامین نیازهای مادی مددجویان به سایر نیازهای آنها از قبیل نیازهای درمانی، آموزشی و بهداشتی نیز توجه ویژه­ای دارند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر 7 هزار و 895 خانوار زیر پوشش کمیته امداد زنجان هستند، ادامه داد: این خانوارها شامل 13 هزار و 642 مددجو است.

وی سالمندان زیر پوشش کمیته امداد زنجان در طرح شهید رجایی را یک هزار و 876 خانوار اعلام کرد و افزود: این خانوارها 2 هزار و 585 مددجو را شامل می‌شود.

پرویزی یادآور شد: سالمندان زیر پوشش در طرح شهید رجایی شامل سرپرست خانوارهای بالای 60 سال ساکن در روستاها هستند.

وی همچنین مددجویان زیر پوشش این نهاد در قالب زنان سرپرست خانوار و مددجویان عادی را نیز 5 هزار و 310 خانوار عنوان کرد و ادامه داد: این خانوارها شامل 11 هزار و 57 مددجو است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان زنجان اذعان داشت: در حال حاضر 30 درصد از مددجویان زیر پوشش در کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان در مرکز استان هستند.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات این نهاد حمایتی در زمینه ارائه خدمات درمانی به مددجویان زیر پوشش این نهاد یادآور شد: در حال حاضر 8 هزار و 934 نفر از مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان زنجان تحت پوشش بیمه قرار دارند.

پرویزی یادآور شد: در 9 ماهه سال جاری در بخش درمانی به منظور مساعدت و پرداخت مبالغ درمانی مشمولان بیمه این نهاد 550 میلیون و 237 هزار ریال هزینه شده است.

وی اذعان داشت: مشمولان بیمه در کمیته امداد امام خمینی (ره) فقط 10 درصد از هزینه­های درمانی خود را پرداخت می­کنند و 90 درصد بقیه از محل اعتبارات کمیته امداد امام خمینی (ره) پرداخت می­شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان زنجان اذعان داشت: حتی در صورت عدم توانایی مددجویانی که توان پرداخت هزینه­های درمانی را نداشته باشند، 10 درصد سهم مددجو نیز توسط امداد پرداخت می­شود.

انتهای پیام/م20

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول