اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته امداد فردوس خبر داد

پرداخت 7 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان فردوس از پرداخت مبلغ 7 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان امداد این شهرستان خبر داد.

پرداخت 7 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان
علیرضا پاکدل امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار داشت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون بیش از 590 پرونده متقاضی تسهیلات اشتغال در کمیته امداد شهرستان فردوس تشکیل شده است.

وی افزود: از این تعداد پرونده تشکیل شده، 162 مورد مربوط به اشتغال‌زایی و 428 مورد نیز مربوط به اشتغال خانگی و در رشته‌های مختلف خیاطی، بافندگی و تولید قارچ است.

پاکدل تصریح کرد: در بحث اشتغال‌زایی تاکنون تعداد 91 نفر تسهیلات اشتغال خود را از بانک‌های عامل دریافت و به اشتغال در امور صنفی، کشاورزی و دامداری مشغول شده‌اند.

رئیس کمیته امداد فردوس یادآور شد: در رابطه با مشاغل خانگی نیز صدور مجوز انجام شده و در حال معرفی به بانک‌های عامل است.

وی سهمیه ایجاد اشتغال از سوی کمیته امداد فردوس در سال‌جاری را 196 مورد عنوان کرد و گفت: تاکنون تعداد 91 مورد اشتغال در سطح شهرستان ایجاد شده است.

پاکدل افزود: پرداخت تسهیلات اشتغال برای متقاضیان تا سقف 10 میلیون تومان است که این مبلغ با کارمزد چهار درصد پرداخت و مبلغ ماهانه اقساط نیز بسته به نوع شغل تعیین می‌شود.

رئیس کمیته امداد فردوس با اشاره به آمار بیکاری در کشور تصریح کرد: حمایت از مشاغل خانگی فرصتی مناسب برای توسعه اشتغال در کشور است.

وی یادآور شد: نهادینه‌سازی فرهنگ کار و ارتقای بهره‌وری از دیگر اهداف ایجاد مشاغل خانگی است و با پرداخت تسهیلات لازم به‌ متقاضیان مشاغل خانگی می‌توان اشتغال زیادی در کشور ایجاد کرد.

پاکدل ایجاد اشتغال را یکی از سیاست‌های مهم کمیته امداد عنوان کرد و گفت: برای خودکفایی و کمک به اقتصاد خانواده‌های نیازمند و اقشار آسیب‌پذیر جامعه، ایجاد اشتغال برای آنها یکی از مؤثرترین گام‌ها است.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول