اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور خانواده و بانوان استانداری گلستان:

رسیدن به نقطه کمال با تشکیل خانواده محقق می‎شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور خانواده و بانوان استانداری گلستان گفت: رسیدن به نقطه کمال با تشکیل خانواده محقق می‎شود.

رسیدن به نقطه کمال با تشکیل خانواده محقق می‎شود
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مهری مهدوی پیش از ظهر امروز در جمع خواهران بسیجی شهر گرگان اظهار کرد: تشکیل خانواده و امر ازدواج یک تکلیف و از اصول دین ما است.
وی تصریح کرد: وقتی اسلام امری را بر زنان و مردان تکلیف می‌کند حتما درون مایه‎های آن تکلیف در وجود هر فردی نهاده شده است و خداوند یکی از راهکارهای نجات بشر از انحطاط را در امر ازدواج عنوان می‎کند.
مدیرکل امور خانواده و بانوان استانداری گلستان به چالش‎های موجود در تشکیل خانواده اشاره و عنوان کرد: همه این مسائل به این نکته اساسی برمی‎گردد که متاسفانه والدین تکلیفی که از قدیم‎الایام بر دوش آنها نهاده شده تا از لحاظ سخت‎افزاری و نرم‎افزاری برای فرزندان خویش فراهم کنند قدری به فراموشی سپرده شده‎اند.
مهدوی خاطر نشان کرد: این تکالیف اکنون به مباحث و انگیزه‌هایی در نسل جوان تبدیل شده که همه این‎ها ریشه در آموزش‌های غلط دارد که خواسته یا ناخواسته خانواده‎ها گرفتار آن می‎شوند.
وی بیان کرد: این به هم‎ریختگی در جامعه کنونی ما ایجاد شده و عدم تعادلی که در حال حاضر بین خواسته‎ها و امکانات وجود دارد سبب شده تا در نهایت شرایط سنی برای ازدواج ناهمگون باشد و از شکل ساده به سمت تجمل‎گرایی میل کند.
مدیرکل امور خانواده و بانوان استانداری گلستان ادامه داد: یکی از چالش‎های بزرگ بنا به فرموده مقام معظم رهبری مهریه‌های سنگین و ازدواج‎های پیچیده است، لذا اگر وظایف به ‎درستی شناخته نشوند جامعه از مسیر خود منحرف می‌شود.
مهدوی مهارت احساس مسئولیت را یکی از اولویت‎های مهم برشمرد و تصریح کرد: جوانان دارند از احساس مسئولیت فرار می‌کنند و اینکه متوجه شدند تشکیل خانواده مسئولیتی را به دنبال دارد شانه از بار این مسئولیت خالی می‎کنند و ریشه این مسئله به این موضوع برمی‎گردد که والدین در طول زندگی نخواسته‎اند مقوله مسئولیت‎پذیری را در خانواده، جوان و جامعه تقویت کنند.
وی اظهار کرد: یکی دیگر از نکاتی که باید به آن توجه شود مسئولیت امنیت روانی خانواده است و زمانی که قرار است خانواده‎ای تشکیل شود شاه کلید این مسئولیت بیشتر به دست خانم‎هاست چرا که عاطفه وجودی زن قوی‌تر از مرد است ولی این بدان معنا نیست که مسئولیت امنیت روانی از عهده مردان ساقط است.    
انتهای پیام/ج20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول