اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه میاندرود:

گرانی، اقبال جوانان را به کتاب کم می‌کند

خبرگزاری فارس: امام جمعه میاندرود خواستار توجه بیشتر مسئولان فرهنگی کشور به نشر کتاب‌های مفید برای جوانان شد و گفت: گرانی کتاب‌ها موجب کم شدن اقبال جوانان می‌شود.

گرانی، اقبال جوانان را به کتاب کم می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان میاندرود، حجت‌الاسلام سید مجتبی رسولی جویباری بعد از ظهر امروز در حاشیه مراسم گشایش نمایشگاه کتاب مازندران با اشاره به رشد سریع علم و تنوع شاخه‌های مختلف علمی در کشور، کتاب‌های مورد نیاز برای این قشر را کم دانست.

وی خاطرنشان کرد: ممکن است که مسئولان فرهنگی کشور با توجه به آمار چاپ و نشر در کشور، وضعیت کتاب را مطلوب بدانند اما کتاب‌هایی که به درد مردم و نخبگان بخورد و برای آنان مفید باشد را کم داریم.

امام جمعه شهرستان میاندرود با اشاره به ضرورت مطالعه کتاب در زندگی امروز، بزرگ‌ترین سرمایه هستی را کتاب دانست و اضافه کرد: ما علاقه‌مندان زیادی در دانشگاه‌ها و حوزه‌ها داریم که باید کتاب‌هایی متناسب با نیاز آنان و جامعه تالیف شود.

وی با اشاره به قیمت زیاد بیشتر کتاب‌ها آن را یکی از دلایل سوق پیدا نکردن جوانان به کتاب و کتابخوانی دانست و افزود: گرانی کتاب‌ها موجب کم شدن اقبال جوانان می‌شود.

رسولی در این خصوص گفت: باید هم نویسندگان و هم مولفان وارد میدان بشوند و کتاب‌هایی باکیفیت مطلوب و ارزان چاپ بکنند، همچنین ناشران باید تسهیلاتی برای جوانان و کتابخوان‌ها قائل بشوند تا آنهایی که حتی علاقه‌ای به کتاب نشان نمی‌دهند نیز به مقوله  کتاب و کتابخوانی علاقمند شوند.

امام جمعه شهرستان میاندرود با اشاره به ضرورت تبلیغات برای آثار و کتاب‌های حوزه معرفت و دین گفت: امروزه جوانان ما وقتی به یک کتابفروشی، کتابخانه و یا نمایشگاه مراجعه می‌کنند به زیبایی کتاب و تبلیغات آن توجه می‌کنند و اندیشمندان ما را نمی‌شناسند.

وی در پایان گفت: باید برای کتاب‌های دینی تبلیغ شایسته را انجام بدهیم.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول