اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد مازندران خبر داد

حضور بیش از 400 ناشر در نمایشگاه کتاب مازندران

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از حضور بیش از 400 ناشر در نمایشگاه کتاب استانی خبر داد.

حضور بیش از 400 ناشر در نمایشگاه کتاب مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه هشتمین نمایشگاه کتاب استانی مازندران در ساری اظهار داشت: بیش از 400 ناشر استانی به همراه 29 ناشر استانی در هشتمین نمایشگاه کتاب استانی حضور دارند.

وی با بیان اینکه سال گذشته 500 هزار نفر از نمایشگاه کتاب استانی بازدید کردند و بیش از یک میلیارد تومان خرید کتاب انجام شد، تصریح کرد: سال گذشته از نمایشگاه آسیب‌شناسی انجام شد و به وزارتخانه اعلام کردیم.

ابراهیمی با اشاره به اینکه کتاب‌های مانده در نمایشگاه به اطلاع وزارتخانه رسید، گفت: تاکید بر این است که مردم نیاز به کتاب‌های به روز دارند و کوشیدیم این نمایشگاه مطلوب بوده و حالت اغنایی داشته باشد.

این مسئول با بیان اینکه کتاب‌ها در سطح اخلاق، احکام، دانشگاهی، تخصصی، حوزه، مسائل آموزشی و کودک و خانواده ارائه شده، اضافه کرد: ویژه برنامه جنبی نمایشگاه کتاب هم پربار تدارک دیده شده است.

وی با اشاره به دغدغه‌های مقام معظم رهبری در حوزه کتاب و کتابخوانی، یادآور شد: در شرایط ویژه جنگ نرم و بیداری اسلامی قرار داریم که غرفه‌ای هم در نمایشگاه کتاب به این موضوع اختصاص داده شده است.

ابراهیمی با بیان اینکه هفت کتاب در نخستین روز از نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود، گفت: کارگاه آموزشی برای نشر و چاپ، مولفان و نویسندگان جوان در نظرگرفته‌ایم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به برگزاری رویه سنت‌های مازندرانی در غرفه جنبی نمایشگاه کتاب، بیان داشت: نشست زن و کتاب هم از برنامه‌های جنبی نمایشگاه کتاب است.

وی با بیان اینکه هیچ مکتبی درباره مقام شامخ کتاب به اندازه اسلام تاکید ندارد، ادامه داد: باید بر این افتخار ببالیم.

این مسئول تاکید کرد: به سه موضوع اصلاح نگرش‌ها، احیای ارزش‌ها و ارتقای دانش باید توجه ویژه کنیم.

ابراهیمی با بیان اینکه فرهنگ ما فرهنگ دغدغه و جنبش است که متعلق به همه است، اذعان داشت: برگزاری نمایشگاه کتاب هم صرفا مربوط به ارشاد نیست و عزم استانی می‌طلبد.

انتهای پیام/ن۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول