اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌‌دهد

نگرانی مردم آبپخش از افزایش هزینه ناوگان حمل و نقل عمومی

خبرگزاری فارس: مردم آبپخش از جهش ناگهانی نرخ کرایه ناوگان حمل و نقل عمومی آبپخش، در مسیر آبپخش ـ برازجان ناراضی هستند.

نگرانی مردم آبپخش از افزایش هزینه ناوگان حمل و نقل عمومی
به گزارش خبرگزاری فارس از آبپخش، ناوگان حمل و نقل عمومی یکی از نیاز‌های جوامع است که مردم برای ایاب و ذهاب و صرفه‌جویی در مصرف سوخت و هزینه‌های جاری در سال‌های اخیر به آن توجهی خاص داشته‌اند و استفاده از این امکانات به نسبت سال‌های گذشته افزایش یافته است.
گسترش ناوگان حمل و نقل عمومی یکی از عوامل مهمی است که توسعه زیرساخت‌های شهری را به دنبال داشته است و همواره مورد تاکید مسئولان قرار داشته است و در این مسیر گام برداشته‌اند.
در سال‌های اخیر علاوه بر شهرهای بزرگ و کلان‌ شهرها، شهرهای کوچک نیز به سوی گسترش ناوگان حمل و نقل عمومی روی آورده‌اند و اقدامات شایان ذکری در این راستا انجام داده‌اند.
گسترش ناوگان حمل و نقل عمومی در شهرهای کوچک زمینه‌ساز افزایش سطح آرامش و آسایش شهروندان شده و استفاده از امکانات گسترش چشمگیری داشته است.
در سال‌های اخیر با اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها توسط دولت خدمتگزار، گسترش ناوگان حمل و نقل عمومی مورد توجه قرار گرفته و گام‌های ارزشمندی در این راستا برداشته شده است.
در شهر آبپخش از ابتدای سال 89 با همت، تلاش و پیگیری‌های جهادی شهردار وقت شاهد فعالیت اتوبوس در مسیر آبپخش ـ برازجان بوده‌ایم و با گذشت مدت کوتاهی از فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی شهرداری آبپخش استقبال شهروندان برای استفاده از این امکانات به صورت چشمگیری افزایش داشته است، به طوری که در حال حاضر وضعیت موجود پاسخگوی نیاز مردم نیست و خواستار افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی شهری هستند و مسئولان شورای اسلامی شهر آبپخش نیز پس از گذشت مدت کمی از فعالیت اتوبوس اول پیگیری را برای افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی شهری آبپخش انجام دادند.
یکی از مسائلی که در سال‌های اخیر نگرانی شهروندان آبپخشی را به دنبال داشته است، افزایش نرخ کرایه حمل و نقل افراد است که از تابستان سال جاری تاکنون شاهد افزایش 75 درصدی میزان کرایه نسبت به سال‌های گذشته است و بارها این مسئله را مطرح کرده‌اند.
قاسم خادمی یکی از شهروندان آبپخشی در این ارتباط به خبرنگار فارس گفت: خدمات‌رسانی شورای اسلامی شهر در راستای گسترش ناوگان حمل و نقل عمومی قابل تقدیر بوده ولی در حال حاضر با توجه به استقبال پرشور مردم از این امکانات وضعیت فعلی پاسخگوی نیاز مردم نیست و از شهرداری و شورای اسلامی شهر آبپخش انتظار می‌رود با سرعت بیشتری پیگیری‌های خود در راستای گسترش سیستم حمل و نقل عمومی را انجام دهند.
کوروش رضایی دیگر شهروند آبپخشی در این راستا اظهار داشت: یکی از مسائلی که در سال جاری در ارتباط با سیستم ناوگان حمل و نقل عمومی آبپخش مورد توجه شهروندان قرار گرفته؛ افزایش دو مرحله‌ای نرخ کرایه اتوبوس آبپخش به برازجان است و شهروندان نیز همواره بر این مسئله توجه داشته‌اند.
وی افزود: کرایه اتوبوس از ابتدای فعالیت تا ماه‌های ابتدایی سال جاری 200 تومان بود و در سال جاری در مراحل مختلف شاهد افزایش کرایه اتوبوس شهری بوده‌ایم و طی دو مرحله میزان کرایه ابتدا به 300 تومان و سپس به 350 تومان افزایش یافت و مورد ناراحتی شهروندان آبپخشی قرار گرفته است.
محمدجواد صابری یکی از شهروندان آبپخشی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس عنوان کرد: از شهرداری انتظار داریم با تنظیم زمانی،فاصله زمانی سرویس‌های مختلف اتوبوس شهرداری را کاهش دهد، زیرا در وضعیت فعلی زمان فعالیت اتوبوس شهری در برخی موارد با فواصل طولانی است و امکان استفاده از آن برای همه اقشار خصوصا کارمندان و دانشجویان به راحتی وجود ندارد.
جواد راهنما از دیگر شهروندان آبپخشی نیز در این راستا خاطر نشان کرد: یکی از مواردی که شهرداری باید به آن توجه داشته باشد ظاهر ایستگاه‌های اتوبوس و تعبیه امکانات رفاهی مانند سایه‌بان و صندلی در این ایستگاه‌هاست که در حال حاضر به نحو مطلوب وجود ندارد و انتظار داریم شهرداری با توجه ویژه به این مسئله در راستای حل آن کوشا باشد.
وی گفت: نبود سیستم ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری از مواردی است که مسئولان شهری باید به آن توجه داشته باشند و در راستای رفع این مشکل کوشا باشند.
راهنما اذعان داشت: یک تاکسی شهری هم که در گذشته به عنوان تاکسی شهر مشخص شده بود در حال حاضر فعالیت ندارد و گاهی در مسیر بین شهری آبپخش - برازجان به فعالیت می‌پردازد که از شهرداری و شورای اسلامی شهر آبپخش می‌خواهیم به این مسئله توجه خاص داشته باشند و این مشکل را مرتفع سازند.
در این خصوص شهردار آبپخش به خبرنگار ما گفت: افزایش نرخ کرایه اتوبوس بین شهری آبپخش - برازجان در مراحل مختلف مصوبه شورای اسلامی شهر آبپخش بوده است.
سید محمود موسوی اظهار داشت: شهرداری آبپخش ارائه خدمات به مردم را اصلی‌ترین اولویت‌ خود قرار داده و از ابتدای سال جاری با تمام توان در این راستا گام برداشته است.
شهردار آبپخش عنوان کرد: ناوگان حمل و نقل عمومی آبپخش از مواردی است که در توسعه شهر نقش غیرقابل انکاری ایفا می‌کند و شهرداری آبپخش همواره بر آن تاکید داشته است و در راستای گسترش آن تلاش و پیگیری‌هایی انجام داده‌ایم.
موسوی بیان داشت: از ابتدای فصل تابستان شهرداری آبپخش گسترش امکانات رفاهی را مورد توجه قرار داده و با همکاری بخش خصوصی کارهای ارزشمندی در این راستا انجام داده‌ایم و قصد داریم با ادامه این روند در ماه‌های آینده وضعیت امکانات رفاهی شهر را به نحو مطلوب‌تری افزایش دهیم و در این راستا رضایت شهروندان را جلب کنیم.
وی افزود: در طول دو سال گذشته فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی آبپخش تاثیر بسزایی در سهولت ایاب و ذهاب مردم از آبپخش به مرکز شهرستان داشته است.
این مسئول خاطر نشان کرد: به دلیل استقرار امکانات اداری، پزشکی و ... فراوان در مرکز شهرستان، مردم آبپخش در طول هفته چند بار به مرکز شهرستان مسافرت می‌کنند و از ابتدای فعالیت اتوبوس بین شهری در این مسیر اقدامات ارزنده‌ای در این راستا انجام داده‌ایم.
شهردار آبپخش در همین راستا ادامه داد: در حال حاضر روزانه بالغ بر 700 نفر از شهروندان آبپخشی در طول شبانه‌روز با استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی آبپخش به مرکز شهرستان مراجعه می‌کنند.
موسوی اذعان داشت: شهرداری آبپخش در زمینه حمل و نقل عمومی به شهروندان آبپخشی خدمات ارزنده‌ای به شهروندان ارائه می‌‌دهد و کرایه پرداختی توسط شهروندان فقط بخشی از هزینه‌های مربوطه را تامین می‌کند.
وی در ارتباط با افزایش نرخ کرایه اتوبوس بین شهری مسیر آبپخش-برازجان تصریح کرد: افزایش نرخ کرایه اتوبوس بین شهری مصوبه شورای اسلامی شهر آبپخش با توجه به درخواست شهرداری بوده و پس از تصویب در شورای اسلامی شهر آبپخش شاهد افزایش نرخ کرایه اتوبوس بین شهری آبپخش ـ برازجان بوده‌ایم.
شهردار آبپخش ابراز داشت: شهرداری آبپخش در راستای نظم‌بخشی به فعالیت اتوبوس بین شهری و افزایش رفاه، آسایش و رضایت شهروندان اقدام به تهیه و توزیع بلیت کرده و در اکثر نقاط شهر امکان تهیه این بلیت وجود دارد.
شهردار آبپخش اظهار داشت: زمانی که شهرداری را تحویل گرفتم، کرایه 250 تومان بود که با مصوبه شورا به 300 تومان افزایش یافت.
موسوی افزود: تا یک ماه گذشته هزینه جابه‌جایی شهروندان به صورت نقدی پرداخت می‌شد که برای تسهیل کار اقدام به چاپ بلیت کردیم و حدود 30 تومان برای چاپ و 20 تومان نیز برای توزیع این بلیت‌ها در نظر گرفته شد و کرایه از 300 تومان به 350 تومان افزایش یافت.
وی گفت: کیفیت‌بخشی به خدمات مهم‌ترین اولویت شهرداری است و برای رفاه حال شهروندان با همکاری شورای اسلامی شهر از همه توان و ظرفیت موجود استفاده می‌کنیم.
انتهای پیام/م10/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول