اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خبر داد

چاپ 400 جلد کتاب ویژه کودکان در سال جاری

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: چاپ 400 جلد کتاب در برنامه کاری کانون برای سال جاری قرار داشت که برای محقق شدن آن تلاش می‌شود.

چاپ 400 جلد کتاب ویژه کودکان در سال جاری

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، محمد باقر ادوسی پیش از ظهر امروز در جلسه‌ای که با حضور خبرنگاران در سالن جلسات استاد شهریار کتابخانه مرکزی ارومیه تشکیل شد، اظهار داشت: چاپ تعداد قابل توجهی کتاب با موضوع‌های مختلف در برنامه کاری کانون برای سال جاری قرار دارد به طوری که از هر عنوان کتاب حدود 15 هزار جلد به چاپ می‌رسد.

وی تصریح کرد: از این تعداد 8 هزار و 850 جلد به کانون‌های پرورش فکری سراسر کشور ارسال می‌شود و بقیه نیز در 300 مرکز فروش کانون در مناطق مختلف کشور ارسال می‌شود تا در اختیار کودکان و نوجوانان علاقمند و کتاب خوان قرار گیرد.

این مسئول گفت: 70 درصد کتب به چاپ رسیده در کانون اغلب تالیفی هستند و حدود 20 درصد آنها کتب خارجی بوده و توسط کارشناسان مجرب ترجمه می‌شوند تا از کتب مفید سایر کشورها نیز کودکان کشورمان بی‌بهره‌ نباشند.

وی به طراحی عروسک عمو نوروز در سال گذشته اشاره کرد و گفت: این عروسک نیز در تاریخ کشور و ایران باستان از جایگاه به‌سزایی برخوردار است به طوری که بعد از طراحی عروسک‌های دارا و سارا و عرضه آن در بازار به طراحی این عروسک اهتمام شد ولی با توجه به اندک بودن قدمت تولید این عروسک‌ها باید در راستای آشنا کردن مردم با آنها اقدام شود.

این مسئول به در دست اقدام بودن بررسی40 طرح عروسکی دیگر نیز اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون کارشناسان این کانون در حال تطبیق 40 طرح عروسک محلی هستند لذا در صورت مورد تایید قرار گرفتن آنها نسبت به عرضه این عروسک‌ها در بازار مبادرت خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود 10 درصد فعالیت‌های کانون مربوط به فعالیت‌های قصه‌گویی دانست و بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 60 هزار مربی به 2 هزار و 800 مرتبه قصه‌گویی پرداختند به طوری که به صورت میانگین چنانچه در هر جلسه 20 کودک حضور داشته باشد امسال یک میلیون و 200 نفر مرتبه در این جلسه‌ها قصه شنیده‌اند.

این مسئول با بیان اینکه 12 میلیون نفر در سال از فعالیت‌های کانون بهره می‌برند خاطرنشان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در راستای پر کردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان نقش به سزایی داشته است چرا که در حوزه‌های مختلف در حال برگزاری کارگاه آموزشی، جشنواره و برنامه‌های متنوع است.

انتهای پیام/خ30

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول