اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ورامین انتقاد کرد

فشار بیش از حد گرانی‌ها روی دوش مستضعفان

خبرگزاری فارس: امام جمعه ورامین نسبت به فشار بیش از حد گرانی‌ها روی دوش مستضعفان هشدار داد و از دولت خواست برای حل این معضل اقدامات عاجل بیاندیشد.

فشار بیش از حد گرانی‌ها روی دوش مستضعفان

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران آیت‌الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی در خطبه‌های نماز جمعه ورامین پس از توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: خداوند با ارسال رسل و انزال کتب و بعثت انبیا حجت را بر مردم تمام کرده است.

امام جمعه ورامین در ادامه زندگی دنیوی جانداران عالم را موقتی خواند و گفت: هر کس اجل معینی دارد و سپس از این دنیا به عالم برزخ منتقل می‌شوند تا روزی فرا رسد که همه از قبرها برخیزند و برای حساب و کتاب مهیا گردند، طبق تعالیم قرآن در آن روز هر کس برای حسابرسی خود کافی است، مراقب باشیم، دنیا موقتی است.

* پیامبر (ص) بزرگترین خدمت را به جهانیان کردند

نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین در خطبه دوم نیز با تبریک پیشاپیش ماه ربیع المولود و سعادت خاتم الانبیاء (ص) و فرزند آن حضرت ششمین امام شیعیان امام صادق(ع) خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم (ص) بزرگترین خدمت را به مردم حجاز و در مجموع کل بشریت کردند، امروز بیش از یک میلیارد و چند صد میلیون مسلمان در جهان مسلمان هستند و «لا اله الا الله» بر زبان می‌آورند.

* به دلیل کسب رای اختلاف افکنی نکنید

آیت‌الله محمودی سپس به در پیش رو بودن دهه مبارک فجر و ورود امام راحل به پس از بیش از یک دهه به کشور اشاره کرد و افزود: یاد آن روزها به خیر،حال و هوای انقلاب در این روزها بسیار لذت بخش است،تا امروز بیش از سه دهه از عمر پر برکت این نظام می‌گذرد و امروز تمام مردم جهان به‌ویژه مسلمانان عالم از برکت این انقلاب متنعم شدند.

امام جمعه ورامین عنوان کرد: حرکت‌های موجود در برخی کشورهای اسلامی که بعضا به بار نشسته است، به اقرار خود آنها از آثار و برکات جمهوری اسلامی و قیام مسلمانان ایران است، بله شما مردم ایران به رهبری حضرت امام (ره) قیام علیه حکومت مستبد و وابسته را به جهانیان آموختید و امروز به برکت همین انقلاب ریشه استکبار جهانی از کشورهای اسلامی برچیده گردانند و بدانید این روز خواهد آمد، این وعده الهی است که حق ماندنی است و باطل رفتنی، بدانید وعده‌های حق تحقق می‌یابد.

وی در ادامه بیان داشت: خدا خواست این انقلاب پیروز شود و همان خدایی که ابراهیم را در آتش حفظ کرد، می‌خواهد انقلاب حفظ شود، اگر لکه‌های ابر سیاه توانستند چهره زیبا و منور خورشید را بپوشانند دشمنان نیز می‌توانند در مقابل انقلاب اسلامی قرار گیرند.

امام جمعه ورامین در ادامه وحدت را اصلیترین عامل پیروزی و ماندگاری انقلاب اسلامی دانست و گفت: اتحاد از مهمترین عوامل پیشرفت انسان است، مبادا برخی موارد مانند انتخابات باعث شود دشمنی و عداوت ایجاد گردد، همه باید مانند دست واحد متحد شده و متفرق نشوید، به دلیل کسب رای اختلاف افکنی نکنید، از خداوند بترسید، مقامات دنیوی گذرا هستند، به خاطر دنیا به انقلاب اسلامی ضربه نزنید، تفرقه نیافکنید.

وی اضافه کرد: غیبت گناه بزرگی است،خداوند به غیبت وعده آتش می‌دهد، تهمت نیز همین‌طور است، در بین مردم ایجاد بدبینی نکنید، دیگران را تخریب نکنید.

* فشار بیش از حد گرانی‌ها روی دوش مستضعفان/انصاف داشته باشید

امام جمعه ورامین سپس به گرانی موجود در کشور اشاره کرد و خاطر نشان کرد:برخی کاستی‌ها و نواقص سبب گرانی طاقت فرسایی شده است، نمی‌دانم دولت چه فکری کرده است، چه تصمیمی گرفته است، شیب افزایش قیمت‌ها بسیار غیر قابل کنترل شده است.

امام جمعه ورامین در پایان تصریح کرد: گرانی فشار بیش از حد روی دوش مستضعفان وارد آورده است، پس دولتمردان چه می‌کنند، چرا این‌قدر به سرعت قیمت‌ها افزایش می‌یابد، دولت یک فکری به حال مردم خود بکند، یک فکری به حال خود کند و از خود نام نیک باقی بگذارد، رحم و عاطفه هم خوب است، انصاف داشته باشید، عدالت را فراموش نکنید، برای خدا به مردم سخت نگیرید.

انتهای پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول