اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ابهر خبر داد

اهدای 125 هزار متر مربع زمین به آموزش و پرورش ابهر

خبرگزاری فارس: فرماندار ابهر گفت: بیش از 125 هزار متر مربع زمین به آموزش و پرورش این شهرستان اهدا شده و چند پروژه عمرانی آموزشی هم توسط خیرین در حال احداث است.

اهدای 125 هزار متر مربع زمین به آموزش و پرورش ابهر

به گزارش خبرگزاری فارس از ابهر، علی یوسفی در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان به تاریخچه تدوین قانون شورای آموزش و پرورش اشاره و تصریح کرد: این قانون در 26 دی ماه سال 1372 با 22 ماده و تبصره‌های ذیل آن با رویکرد مشارکت جویانه برای ارتقای تعلیم و تربیت و با نگاه هدایت ظرفیت‌های خارج از آموزش و پرورش به سوی آن تصویب شد.

وی افزود‌: چون تعلیم و تربیت یک فرایند مستمر و فراگیر بوده و در تعامل با همه عناصر جامعه است، پس تلاش متمادی همه عناصر جامعه را طلبیده و با قرار گرفتن استاندار و فرمانداران و ائمه جمعه در راس این شورا همه توانمندی‌های بیرون از آموزش و پرورش جذب می‌شود.

فرماندار شهرستان ابهر اضافه کرد: وجود این مسئولان در شورا نماد حضور کل دولت در امر تعلیم و تربیت است.

وی با اشاره به جذب مشارکت مردم و خیرین خاطرنشان کرد: اکنون بیش از 125 هزار متر مربع زمین به آموزش و پرورش ابهر اهدا شده و چند پروژه عمرانی آموزشی هم توسط خیرین در حال احداث است.

یوسفی خواستار کمک بیشتر اداره کل نوسازی استان زنجان و تسریع در احداث و تامین فضای آموزشی استاندارد برای شهرستان ابهر شد.

وی در ادامه با گرامیداشت فرا رسیدن دهه فجر و تقارن آن با ماه ربیع‌الاول و انتخابات مجلس نهم، خواستار اجرای برنامه‌های مناسب برای دانش‌آموزان شد.

فرماندار شهرستان ابهر بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های انقلاب و ایام‌ الله دهه فجر برای مقابله با حیله‌ها و توطئه‌های دشمنان در انتخابات تاکید و خواستار برگزاری همایشی برای دانش‌آموزان رای اولی این شهرستان شد.

ترکیب شورای آموزش و پرورش شهرستان شامل امام جمعه مرکز شهرستان یا نماینده او که از بین روحانیون آشنا به موازین تعلیم و تربیت اسلامی معرفی می‌شود، فرماندار و رئیس آموزش و پرورش شهرستان که دبیر و مسئول تعیین دستور جلسات شورا نیز محسوب می‌شود، بوده و معاون پرورشی یا مسئول امور تربیتی، رئیس شورای شهرستان، شهردار شهر مرکز شهرستان، سه نفر از رؤسای مدارس در دوره‌های تحصیلی مختلف، سه تا پنج نفر از اولیای دانش‌آموزان یا معتمدان شهرستان به پیشنهاد انجمن اولیا و مربیان شهرستان و نیز رئیس شبکه بهداشت یا پزشک معتمد شهرستان دیگر اعضای این شورا را شامل می‌شوند.

شوراهای موضوع این قانون حداقل ماهی یک بار تشکیل جلسه می‌دهند و جلسه‌های شورا با حضور دو سوم اعضا رسمیت پیدا کرده و ‌تصمیم‌های آن با اکثریت آرا حاضر معتبر است.

انتهای پیام/م20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول