اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سروآباد:

توسعه فرهنگی با اجرای برنامه‌های فراگیر آموزش و پرورش محقق می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان سروآباد با اشاره به نقش آموزش و پرورش در توسعه فرهنگ جامعه، گفت: اجرای برنامه‌های فرهنگی آموزش و پرورش بسترساز محقق توسعه فرهنگی است.

توسعه فرهنگی با اجرای برنامه‌های فراگیر آموزش و پرورش محقق می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، احمد محمدرضایی صبح امروز در هشتمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان سروآباد با بیان اینکه نقش آموزش و پرورش در اجرای برنامه‌های فراگیر آموزشی و ترویج تعالیم اسلامی به منظور نیل به توسعه فرهنگی در آینده انکارناپذیر است اظهار داشت: تاثیر سرنوشت‌ساز این نهاد در تعلیم و تربیت نسل آینده‌ساز کشور بسیار با اهمیت است.

وی در ادامه بر حضور فرهنگیان، دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها در برنامه‌ها و مراسم‌های فرهنگی ایام‌الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی و به ویژه برگزاری یادواره شهدای دانش‌آموز تاکید کرد.

محمد رضایی خاطر نشان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی برای ریشه‌کنی معضل بی‌سوادی در شهرستان اقدامات مناسبی را انجام داده و به یاری خدا به اهداف پیش‌بینی شده در رفع کامل بی‌سوادی در این شهرستان نزدیک شده‌ایم.

وی همچنین سهمیه سوادآموزی شهرستان را در سال‌جاری 400 نفر ذکر و تصریح کرد: در این زمینه تاکنون 471 نفر جذب این کلاس‌ها شده‌اند که این آمار 17 درصد بیشتر از سهمیه پیش‌بینی شده استان برای شهرستان است.

فرماندار سروآباد در ارتباط با سوخت مدارس شهرستان و روستاهای تابعه نیز گفت: امسال بیش از 35 هزار لیتر گازوئیل برای سوخت مدارس تخصیص یافته که این میزان از سهمیه آموزش و پرورش نیز بیشتر و نشان از در اولویت بودن تامین سوخت مدارس در برنامه‌های شورای آموزش و پرورش شهرستان است.

محمدرضایی از زحمات آموزشیاران و تمامی دست‌اندرکاران نهضت سوادآموزی شهرستان در راه تحقق اهداف سوادآموزی تقدیر کرد و افزود: برگزاری دوره‌های غیرحضوری پدافند غیرعامل برای فرهنگیان و دانش‌آموزان شهرستان و شرکت گسترده آنان در این طرح بنیادی از دیگر برنامه‌های اجرایی این شورا است.

وی اجرای برنامه‌های نهضت ملی حفظ قرآن (طرح نور) و کسب رتبه اول استان در این زمینه به همراه موفقیت مدارس قرآن در جذب دانش‌آموزان و اولیای آنان را ظرفیت عظیمی برای مقابله با ناتوی فرهنگی دشمن و حضور موثر در عرصه‌های فرهنگی و تربیتی با سلاح قرآن ذکر کرد.

فرماندار سروآباد در پایان اعزام دانش‌آموزان به حج عمره مفرده و همچنین اردوهای راهیان‌نور به سرزمین‌های حماسه و ایثار را دارای آثار عمیق تربیتی و اخلاقی و زمینه‌ساز پرورش روح فضیلت و شجاعت در آنان برشمرد.

انتهای پیام/صا20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول