اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران:

90 درصد مصوبات آموزش و پرورش مازندران اجرایی شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: 90 درصد از برنامه‌های موردنظر شورای آموزش و پرورش مازندران اجرایی شده است.

90 درصد مصوبات آموزش و پرورش مازندران اجرایی شد
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمدعلی امیری ظهر امروز در همایش گرامیداشت شوراهای آموزش و پرورش در سالن اجتماعات اردوگاه شهدای دانش‌آموز بادله اظهار داشت: سند ملی آموزش و پرورش یک سند ارزشمند است.
وی با اشاره به اینکه سند ملی آموزش و پرورش سه زیرسند برنامه درسی ملی، پژوهش و تحقیق و دانشگاه فرهنگیان را در مجموعه دارد، تصریح کرد: این سند مطالبه مقام معظم رهبری در راستای تحول بنیادین در آموزش و پرورش است.
امیری با بیان اینکه در تهیه این سند از حضور صدها صاحب‌نظر، محقق و پژوهشگر استفاده شده، بیان داشت: این سند در حوزه فرهنگ، در سال‌های پس از انقلاب یک افتخار است.
وی با اشاره به اینکه شاید در سال‌های مشروطه و پس از آن و در سال‌های پیش از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، تصور بر این بود که آنچه غربی‌ها می‌گویند نقطه مطلوب و آرمانی است، اضافه کرد: محتوای کتاب‌های ما هم منتسب به فرهنگ غرب تنظیم می‌شد و این روند تا سال‌های پیروزی انقلاب اسلامی ادامه داشت.
امیری با بیان اینکه انتظار می‌رفت در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی پژوهش در زمینه فرهنگی و تنظیم راهبردهای اساسی فرهنگی در جمهوری اسلامی انجام شود، گفت: این موضوع از خواسته‌های ملت بود اما دشمن با تحمیل جنگ، این اجازه را به ما نداد و پس از جنگ هم، سازندگی در اولویت قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه به دلایل مختلف نتوانستیم به مباحث اساسی و بنیادی در حوزه تالیف و تربیت انسان و تکامل جامعه بپردازیم، یادآور شد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از این منظر سند پرافتخاری است که به چگونگی تربیت انسان‌ها با تراز جمهوری اسلامی می‌پردازد.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران ادامه داد: این سند با همین نگاه تدوین شد و به تصویب رسید.
وی با بیان اینکه نخستین سند با رویکرد بومی، ملی، ایرانی و اسلامی تدوین شد، خاطرنشان کرد: از این پس همه راه‌ها، آموزش و پرورش در مدارس ایران با اسلامی مبتنی بر نگاه جدید تنظیم می‌شود.
امیری با اشاره به اینکه سند تحول بنیادین باید با سندهای زیرمجموعه در صحنه مدرسه، کلاس و محیط‌های علمی درون آموزش و پرورش اجرایی شود، گفت: مازندران در حوزه پژوهش و تحقیق رتبه نخست را در سطح کشور کسب کرده است.
وی با بیان اینکه شوراهای آموزش و پرورش بستر بسیار مهمی در اجرای این سند است، ادامه داد: جلسه‌های شورای آموزش و پرورش استان به صورت مرتب در طول ماه برگزار می‌شود و استاندار و معاونانش در جلسه‌های آموزش و پرورش شرکت می‌کنند.
امیری با اشاره به اینکه 90 درصد از برنامه‌های مورد نظر آموزش و پرورش اجرایی شده، تصریح کرد: دولت دو ماموریت ویژه به دستگاه‌های اجرایی سپرده که هوشمندسازی مدارس و دریافت 50 درصد از هزینه حامل‌های انرژی مدارس دو مصوبه دولت هستند که به‌زودی برای اجرایی شدن به دستگاه‌ها ابلاغ می‌‌شود.
وی با بیان اینکه هر دستگاه باید در هر منطقه یک مدرسه را هوشمند کند، بیان داشت: هوشمندسازی مدارس کمک به اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و معلمان باید با ادبیات فناوری اطلاعات آشنا شوند چرا که آموزش بر مبنای همین علوم استوار می‌شود.
امیری با اشاره به اینکه اگر جامعه پویا در تراز جمهوری اسلامی می‌خواهیم باید به آموزش و پرورش و دانش‌آموزان توجه ویژه شود، اضافه کرد: مدرسه بستر هدایت و پرورش دانش‌آموزان است.
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش مازندران یک آموزش و پرورش پویا است، یادآور شد: آموزش و پرورش مازندران آمادگی دارد کوچک‌ترین خدمت را تبدیل به راهکار اجرایی و در مسیر رشد از آن استفاده کند.
امیری با اشاره به اینکه بیش از 90 درصد دانش‌آموزان با یک اراده کوچک، آیة الکرسی را حفظ کردند، بیان داشت: ‌بیش از 50 هزار دانش‌آموز در طرح حفظ قرآن کریم شرکت کرده‌اند که نوعی توفیق برای آموزش و پرورش است تا بسترهای تربیت الهی را برای دانش‌آموزان فراهم می‌کند.
وی ادامه داد: حفظ قرآن آثار رفتاری و شخصیتی دارد.
امیری خاطرنشان کرد: ‌توجه به آموزش و پرورش رفع مشکل نیست، بلکه نوعی آینده‌نگری است.
انتهای پیام/ح10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول