اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش همدان:

مناطق 1 تا 4 آموزش و پرورش دارای معاون پژوهشی می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش همدان گفت: جایگاه تحقیق و پژوهش به قدری در سند تحول بنیادین اصولی است که برای ادارات آموزش و پرورش مناطق درجه 1 تا 4 دارای معاون پژوهشی می‌شوند.

مناطق 1 تا 4 آموزش و پرورش دارای معاون پژوهشی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، عباس حسنی‌محتشم پیش از ظهر امروز در چهاردهمین جشنواره معلمان پژوهنده استان همدان اظهار کرد: بهترین و زیباترین خروجی نظام تعلیم و تربیت دانش‌آموخته مدرسه است که اگر در حوزه‌های مختلف امروز ماحصل تحول بنیادین آموزش و پرورش را با رویکرد پژوهش مورد بررسی قرار دهیم با تکیه بر مبانی تحقیق است و امروز به عنوان معلم پژوهنده از آن یاد می‌شود.

وی تصریح کرد: امروز تمام نظرات و پیشنهادها در قالب پیشنهاد موردی و تحقیقات و پژوهش‌ها اساس تحول بنیادین را تشکیل داده است و با مواجهه به پژوهش‌های فرهنگیان و دانشگاهیان و استفاده از نظرات پژوهش‌های موردی سند تحول بنیادین شکل گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان بیان کرد: امروز اگر 131 راهکار در سند تحول بنیادین بیان شده است و در تولید محتوایی الکترونیکی دانش‌آموزان و معلمان معطوف به نگاهی بوده است، که ناشی از تلاش همکاران فرهنگی در مدارس است.

وی با بیان اینکه در سند تحول بنیادین ساختار آموزش و پرورش نشان داده شده است، افزود: در پنج ماه گذشته به لحاظ ساختاری یک بند و یک راهکار سند ساختار آموزش و پرورش بوده است.

حسنی‌محتشم خاطرنشان کرد: جایگاه تحقیق و پژوهش به قدری در سند تحول بنیادین اصولی است که برای ادارات آموزش و پرورش مناطق درجه یک تا چهار باید یک معاون پژوهشی در نظر بگیریم.

وی عنوان کرد: با مدریریت برجسته و قابل توجه پژوهشی در استان، نیروهای کارآمدی در مدارس وجود دارد که می‌توان افق و چشم‌انداز مناسبی در حوزه تحقیق و پژوهش داشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه انگیزه بالای معلمان در پژوهش موجب توفیقات روزافزون معلمان نیز می‌شود، ادامه داد: باید بتوانیم از کاربست‌های پژوهش در مدارس استفاده کنیم تا دانش‌آموزان از تحقیقات و پژوهش‌ها نفع ببرند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش در تحول بنیادین اقدامات خوبی را شروع کرده است، افزود: اگر فصل هفت سند تحول را تفکیک به لحاظ محتوایی تجزیه و تحلیل کنیم ذهنیات از بیانیه تا ذهنیات و ابهامات معلمان در آن تعریف شده است.

حسنی‌محتشم با بیان اینکه برای اجرای صحیح سند تحول بنیادین باید تعصب ویژه‌ای داشته باشیم، افزود: آن چیزی که به عنوان تعلیم و تربیت وجود دارد جایگاهی است که برای آموزش و پرورش قائل هستیم که باید تعصب خود را برای اجرای بهینه تحول بنیادین داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: سند تحول بنیادین در اختیار همه معلمان پژوهنده قرار می‌گیرد تا نظرات خود را به آموزش و پرورش ارائه دهند چرا که هر پنج سال یک بار اصلاحاتی در آن انجام می‌شود که نظرات معلمان در آن تأثیرگذار است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان تصریح کرد: همه همکارانی که باید به صورت عمومی در ابتدایی تدریس کنند، یک دوره 294 ساعتی برای آنها پیش‌بینی شده است که از امروز دوره‌های آنها آغاز شده است.

وی عنوان کرد: دوره تخصصی ششم ابتدایی در اردیبهشت ماه به تعداد مورد نظر به صورت تخصصی شروع می‌شود تا از افراد توانمند در این دوره استفاده شود چرا که گام نخست سند تحول از سال آینده شروع می‌شود.

حسنی‌محتشم بیان کرد: معلمان مانند اساتید دانشگاه در اجرای سند تحول رتبه‌بندی می‌شوند تا شایسته‌ها انتخاب شوند، و هر نیم سال به حقوق انها اضافه می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش ناحیه 1 همدان، آموزش و پرورش کبودراهنگ و آموزش و پرورش ناحیه 2 همدان رتبه‌های نخست تا سوم پژوهش در استان را به خود اختصاص دادند.

انتهای پیام/ج10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول