اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل گمرک بازرگان خبر داد

اجرای طرح‌های تسهیل ترددها در گمرک

خبرگزاری فارس: مدیرکل گمرک بازرگان گفت: عملیاتی کردن چند طرح در گمرک ایران و ترکیه به منظور تسهیل در تردد مسافران و کامیون‌ها در حال اجراست.

اجرای طرح‌های تسهیل ترددها در گمرک

به گزارش خبرگزاری فارس از ماکو، صادق نامدار پیش از ظهر امروز در نشست بررسی مشکلات گمرکی اظهار داشت: به منظور ایجاد دروازه مشترک مرزی از طریق سازمان‌های گمرکی ایران و ترکیه مقرر شده است با حضور نخست‌وزیر ترکیه طرح تسهیل تردد مسافران و کامیون‌ها را عملیاتی کنیم.

وی افزود: اجرای پنجره واحد الکترونیکی، واحد تجاری- الکتریکی، آموزش الکتریکی و خود گمرکات سینگل ویندوز(پنجره واحد) و نیز تسهیل در تردد مسافران و کامیون‌ها از اقدامات مهم است.

 این مسئول در ادامه خاطرنشان کرد: محوطه‌سازی و همچنین در زمینه سیستم‌های آفیس‌گذاری در گمرک بازرگان اقدامات مهمی شده است که تا سه ماه نخست سال 91 تمام این طرح‌ها که از طرف کمیسیون ابلاغ و عملیاتی شده است که در تسهیل تردد مسافران و کامیون‌ها تاثیر مهمی دارد.

 مدیرکل گمرک بازرگان تصریح کرد: باید بین دو کشور دوست و همسایه همکاری‌های تجاری و اقتصادی گسترش یابد.

همچنین در این مراسم مدیرگمرک گوربلاغ - اسن و دره‌دکاپی‌کوی ترکیه اظهار داشت: برای جلوگیری از ایجاد صف‌های طولانی در گمرک گوربلاغ ترکیه پارگینگ بزرگ کامیون‌ها تا پایان سال 2012 میلادی احداث می‌شود.

احمد چلبی افزود: تسهیل ورود و خروج کامیون‌ها و ایجاد امکانات رفاهی برای رانندگان و روتان‌سازی روند حمل‌ونقل کالا از اهداف مهم این پارکینگ در گمرک گوربلاغ ترکیه است.

این مسئول همچنین از افزایش مبادلات مرزی بین دو کشور در سال جاری خبر داد و گفت: واردات از ایران و صادرات از ترکیه در سال 2011، 9 میلیارد تومان بوده که از این لحاظ ایران در ردیف نهم تجارت با ترکیه است که امسال تلاش می‌کنیم تا واردات و صادرات به ایران را بیشتر کنیم.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول