اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور گمرکی اتاق بازرگانی ارومیه:

حل مشکلات گمرک تمرچین عزم جدی می‌طلبد

خبرگزاری فارس: مشاور گمرکی اتاق بازرگانی ارومیه گفت: حل مشکلات گمرک تمرچین پیرانشهر عزم جدی می‌طلبد که می‌توان با برنامه‌ریزی مناسب و تمهیدات اساسی روند توسعه گمرک پیرانشهر را سرعت بخشید.

حل مشکلات گمرک تمرچین عزم جدی می‌طلبد
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، بهمن صفاری عصر امروز در جلسه بررسی مسائل و مشکلات گمرک تمرچین پیرانشهر اظهار داشت: می‌توان با برنامه‌ریزی‌های بهتر روند توسعه گمرکات استان و تبدیل آنها به گمرکات درجه یک را تسریع بخشید.
وی با بیان اینکه اصلاح نظام گمرکی تحولی بزرگ در توسعه گمرکات آذربایجان غربی است، افزود: دولت در قالب طرح تحول اقتصادی، اصلاح ساختار گمرکی را مدنظر قرار داده که این امر می‌تواند پنجره‌ای نو به سمت توسعه گمرکات باز کند.
صفاری اضافه کرد: آذربایجان غربی در صادرات غیرنفتی کشور از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است از این رو حل مشکلات گمرکات ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.
این مسئول با بیان اینکه افزایش صادرات غیرنفتی در کشور نشاندهنده عملکرد مناسب دولت در آذربایجان غربی است، تصریح کرد: تجارت غیررسمی معضلی است که باعث شده کالاهای غیراستاندارد وارد کشور شود و بحث اشتغال استان را به چالش بکشاند. 
وی خاطرنشان کرد: با وجود گمرکات و بازارچه‌های مرزی و در نتیجه مبادلات مرزی و صدور محصولات تولیدی از طریق آنها نه تنها مشکلات معیشتی مرزنشینان حل می‌شود، بلکه سرمایه‌ای نیز برای ورود به عرصه‌های بزرگ اقتصادی به دست می‌آید. 
مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی نیز در این جلسه با تاکید بر حل مشکل اشتغال مرزنشینان به ویژه در گمرک پیرانشهر گفت: می‌توان با توسعه تعاونی‌ها در این مسیر گام‌های اساسی برداشت.
علی سلیمانی افزود: با فعال کردن تعاونی‌های مرزنشینان می‌توان در ایجاد زمینه‌های اشتغال پایدار و تامین معیشت روستایی در مناطق مرزی شهرستان موثر واقع شد.
مهرداد سعادت یکی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان بخش خصوصی نیز در این نشست با قدردانی از دولت و مدیریت ارشد استان به دلیل توجه به حل مشکلات گمرک پیرانشهر اظهار داشت: این توجه می‌تواند در کنار توجه گسترده مسئولان ذیربط فعالیت تجار را توسعه داده و در رشد اقتصادی منطقه تاثیرگذار باشد.
انتهای پیام/ی20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول