اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره گمرک هندیجان:

واگذاری گمرک هندیجان شایعه‌ است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره گمرک هندیجان گفت: گمرک شهرستان هندیجان به هیچ شخص یا ارگانی واگذار نشده است.

واگذاری گمرک هندیجان شایعه‌ است
محمدرضا افتخاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در هندیجان اظهار کرد: شهرستان هندیجان از جنوبی‌ترین نقاط استان خوزستان بوده که از محرومیت بالایی نیز برخوردار است.
وی افزود: از نظر اقتصادی رودخانه هندیجان نقش تعیین‌کننده‌ای در زندگی مردم داشته و این تأثیرگذاری به میزانی بوده که قلمرو جغرافیایی و منطقه را نیز با نام رودخانه مشخص می‌کردند.
رئیس اداره گمرک هندیجان با بیان اینکه این آب‌راه به ‌عنوان یکی از مسیرهای تجارت خارجی از گذشته‌های دور مورد استفاده بوده و هم‌اکنون نیز با وجود کم شدن آب آن در فصول تابستان شناورهای با ظرفیت بیش از 100 تن قادر به رفت و آمد در آن است، تصریح کرد: ضمن آنکه حاشیه رودخانه از دو قسمت شمالی و جنوب تا نزدیکی دریا قابل کشت است، با استفاده از آب این رودخانه انواع محصولات کشاورزی از جمله گندم، جو، دانه‌های روغنی، حبوبات و انواع صیفی‌جات کشت می‌شود.
وی با اشاره به شایعه‌ای که در خصوص واگذاری گمرک این شهرستان صورت گرفته، اضافه کرد: این صحبت‌ها فقط در حد شایعه بوده و به ‌هیچ‌ وجه صحت ندارد.
افتخاری ادامه داد: زمین گمرک جزو اموال دولتی بوده و نمی‌تواند شخصی خریداری شود.
وی با بیان اینکه همه ما باید با تعامل و رد شایعاتی که موجب عقب‌ افتادگی شهر یا منطقه‌مان می‌شود، در راستای پیشرفت و ارتقای بخش‌های مختلف اقتصادی و تجاری شهرستان گام برداریم، خاطرنشان کرد: اداره گمرک شهرستان در راستای ارتقای سطح کمی و کیفی تجارت در منطقه از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد.
رئیس اداره گمرک هندیجان هم‌چنین با اشاره به چگونگی روند بخش صنعت در این منطقه، بیان کرد: صنعت شیلات از کهن‌ترین صنایع در هندیجان بوده و هست که قدمت آن به سال‌ها پیش می‌رسد.
وی افزود: منطقه بحرکان که در جنوب هندیجان قرار دارد نیز از مناطق مهم گردشگری و صید میگوی صورتی و انواع دیگر میگوهای مرغوب منطقه خلیج فارس به ‌شمار می‌رود که در حوزه صیادی هندیجان واقع است.
افتخاری با بیان اینکه سالن عمل‌آوری و کارگاه انجماد و بسته‌بندی میگوی صادراتی و قایق‌های مجهز صیادان در این منطقه بیش از نیم قرن است که به صادرات میگو اشتغال دارند، تصریح کرد: میگوی این منطقه برای تعداد زیادی از اهالی اشتغال‌زایی مناسبی را فراهم آورده است.
وی در پایان گفت: ماهی‌های خوراکی و میگو در صیدگاه‌های هندیجان به صورت فراوان صید می‌شوند که از مهم‌ترین آنها می‌توان به ماهی قباد، راشگو، حلوای اشاره کرد و این امر با توجه مسئولان می‌تواند زمینه‌ساز پیشرفت بیش از پیش ابعاد اجتماعی و اقتصادی منطقه باشد.
انتهای پیام/ج20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول