اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل گمرک بوشهر:

گمرکات استان بوشهر تخصصی می‌شوند

خبرگزاری فارس: ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر گفت: با توجه به سیاست گمرک ایران بر گسترش گمرکات تخصصی در کشور، گمرکات استان بوشهر که دارای رویه تجاری هستند، تخصصی می‌شوند.

گمرکات استان بوشهر تخصصی می‌شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، ابوالفضل اکبرپور یکشنبه شب در نشست مشترک دستگاه‌های مرتبط با فرآیند ترخیص کالا در بندر بوشهر اظهار داشت: برای تسریع در فعالیت‌ها، تشریفات صدور پروانه ورود موقت کالا در گمرک بوشهر خارج از نوبت انجام می‌شود.
اکبرپور گفت: روال کار در گذشته بدین گونه بود که صدور پروانه عبور موقت کالا همراه با اظهارنامه تجاری انجام می‌شد که این امر تا حدودی موجب کندی کار شده بود.
وی با اینکه با این اقدام تشریفات صدور پروانه ورود موقت کالا در گمرک بوشهر تسریع می‌شود، بیان کرد: در گذشته با توجه به حجم کار و ترافیک بالای کالاهای تجاری تشریفات کالاهای ورود موقت بین 24 تا 48 ساعت به طول می‌انجامید اما هم‌اکنون این زمان به کمتر از دو ساعت رسیده است.
مدیرکل گمرک بوشهر با اشاره به تخصصی شدن گمرکات استان بوشهر، گفت: با توجه به سیاست گمرک ایران بر گسترش گمرکات تخصصی در کشور، گمرکات استان بوشهر که دارای رویه تجاری هستند، تخصصی می‌شوند.
اکبرپور افزود: تسریع فعالیت‌های گمرکی، کاهش هزینه ترخیص کالا برای واردکنندگان، رونق بیشتر گمرکات که موجب رونق اقتصادی مناطق و ایجاد اشتغال می‌شود، از مهم‌ترین مزیت‌های تخصصی شدن گمرکات استان بوشهر به‌شمار می‌رود.
وی با بیان اینکه با تخصصی شدن گمرکات استان، یکسری مجوزهای واردات که در اختیار برخی گمرکات کشور است به استان بوشهر نیز اختصاص داده می‌شود، گفت: با توجه به تخفیف 20 درصدی سود بازرگانی در استان بوشهر، با تخصصی شدن گمرکات آمار واردات استان افزایش می‌یابد.
وی با بیان اینکه گمرکات استان بوشهر به لحاظ زیرساخت‌های الکترونیکی در فقر امکانات به‌سر می‌برند، گفت: گمرک از نخستین دستگاه‌های اجرایی کشور در بخش آی.تی و فناوری اطلاعات بشمار می‌رود اما متاسفانه هم‌اکنون این نهاد حاکمیتی که از مهم‌ترین نهاد کشور به‌شمار می‌رود از کمترین امکانات و تجهیزات فناوری اطلاعات برخوردار است.
مدیرکل گمرک بوشهر با اشاره به کمبود ارزیاب در گمرک بوشهر گفت: هم‌اکنون تعداد ارزیابان سالن ارزیابی گمرک بوشهر از هشت ارزیاب به 12 ارزیاب افزایش یافته که این امر تا حدودی موجب به‌روز شدن فعالیت‌های گمرک بوشهر شده است.
وی با بیان اینکه امکانات و زیرساخت‌ها و فضای اداری گمرکات استان بوشهر در شأن کارکنان گمرک، ارباب رجوع و تجار این استان نیست، گفت: امکانات گمرک در بخش زیرساختی و فضای اداری بسیار ناچیز است که با توجه به نقش گمرک در توسعه استان باید توجه بیشتری به این مهم شود. 
انتهای پیام/صا10/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول