اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل گمرک بازرگان خبر داد

صدور 33 میلیون دلاری کالا از گمرک بازرگان

خبرگزاری فارس: مدیرکل گمرک بازرگان گفت: 33 میلیون دلار کالا امسال از طریق گمرک بازرگان به خارج از کشور صادر شده است.

صدور 33 میلیون دلاری کالا از گمرک بازرگان

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، صادق نامدار عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون 66 هزار تن کالای غیرنفتی از این گمرک به کشورهای ترکیه، اسپانیا و ایتالیا صادر شده است.

وی با اشاره به ارزش کالاهای صدر شده افزود: این میزان کالای صادر شده از 33 میلیون دلار ارزش برخوردار بود.

نامدار ادامه داد: کالاهای صادراتی مواد غذایی، ساختمانی، میوه و تره‌بار و انواع ماشین‌آلات صنعتی را شامل می‌شود که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی 27 درصد رشد و از نظر ارزش 14 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

این مسئول با اشاره به میزان واردات کالا از طریق این گمرک تصریح کرد: امسال 349 هزار تن به ارزش 335 میلیون دلار انواع کالا از جمله پروفیل، کالاهای صنعتی و ابزارآلات کشاورزی از کشورهای ترکیه، چین و اسپانیا وارد کشور شده است.

وی با اشاره به میزان تردد مسافران از این مرز گفت: تاکنون بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر مسافر تردد کرده‌اند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته 15 درصد افزایش داشته است.

نامدار با اشاره به رشد میزان درآمدهای این گمرک اضافه کرد: امسال درآمدهای این گمرک 50 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی در ادامه از استقرار استاندارد در گمرک بازرگان خبر داد و گفت: با همکاری گمرک بازرگان ساختمان جدید برای استقرار استاندارد در گمرک بازرگان در راستای ورود کالاهای دارای استاندارد جهانی و با کیفیت و جلوگیری از کالاهای بی‌کیفیت راه‌اندازی می‌شود.

مدیرکل گمرک بازرگان خاطرنشان کرد: کمبود اعتبار برای راه‌اندازی و تجهیز آزمایشگاه و کمبود نیروی انسانی متخصص سبب شده که تاکنون نمایندگی استاندارد در گمرک بازرگان مستقر نشود.

گمرک بازرگان در 20 کیلومتری غرب شهرستان ماکو و در محدوده مرزهای ایران و ترکیه بوده و از مبادی مهم ورود و خروج کالا و مسافر محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول