اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر:

گمرکات بوشهر رتبه نخست صادرات غیر نفتی را داراست

خبرگزاری فارس: معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: گمرکات استان بوشهر در بخش صادرات غیر نفتی دارای رتبه اول در کشور هستند.

گمرکات بوشهر رتبه نخست صادرات غیر نفتی را داراست
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، محمدرضا صادقی پیش از ظهر امروز در نشست فعالان اقتصادی و بازرگانی استان بوشهر اظهار داشت: این امر نشان از توانمندی و ظرفیت بالای استان بوشهر در امر صادرات است هر چند زمینه برای فعال‌تر شدن این امر باید بیش از پیش فراهم شود.
وی افزود: در 9 ماه امسال 15 میلیارد و 730 میلیون دلار صادرات غیر نفتی از گمرکات بوشهر انجام شد که 30 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد داشته و با توجه به پیش‌بینی برنامه پنجم از برنامه جلوتر هستیم.
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت بوشهر اضافه کرد: سال گذشته 13 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی با احتساب میعانات گازی و حدود 7 میلیارد دلار بدون میعانات از این استان صورت گرفته است.
وی با اشاره به اینکه 70 درصد میگوی پرورشی کشور در استان بوشهر تولید می‌شود، گفت: سال گذشته بیش از 3 هزار تن و امسال بیش از 5 هزار تن تولید میگو پرورشی داشتیم.
صادقی ادامه داد: در دور دوم سفرهای استانی هیئت دولت به استان بوشهر مصوبه‌ای پیرامون بحث یارانه میگوی پرورشی به این استان اختصاص یافت که همچنان روی زمین مانده و تخصیص اعتبار انجام نگرفته است.
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت بوشهر ادامه داد: محصول خرما با بیش از 150 هزار تن تولید یکی از ظرفیت‌های استان بوشهر برای صادرات است که حدود 10 درصد صادرات را تشکیل می‌دهد و مشکل اساسی ما در این بخش در زمینه فراوری خرماست.
صادقی گفت: مقرر شده بود کمکی از بحث مصوبه پرداخت هزینه در زمینه خرما صورت بگیرد ولی تاکنون هیچ اقدامی نشده و اگر این اتفاق بیفتد کمک زیادی به صادرات خرمای استان بوشهر می‌شود.
این مقام مسئول با بیان اینکه استان بوشهر در بحث ثبت سفارش کالا در سال‌های گذشته همیشه رتبه دوم و یا سوم کشور را داشته است، گفت: سال گذشته بیش از 114 هزار فقره ثبت سفارش و در 9 ماه امسال 86 هزار ثبت سفارش به ارزش 3.3 میلیارد دلار در این استان صورت گرفته است.
انتهای پیام/آ20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول