اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار بوشهر خبر داد

تبدیل عمارت حاج رئیس به موزه مرکزی بوشهر

خبرگزاری فارس: استاندار بوشهر گفت: عمارت حاج رئیس واقع در بافت تاریخی بوشهر پس از بازسازی به موزه مرکزی استان بوشهر تبدیل می‌شود.

تبدیل عمارت حاج رئیس به موزه مرکزی بوشهر
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، محمدحسین جهانبخش پیش از ظهر امروز در بازید از عمارت و بازار حاج رئیس اظهار داشت: این بنا باتوجه به موقعیت تجاری و همچنین تاریخی که دارد قابلیت این را دارد که موزه مرکزی استان بوشهر شود.
وی با اشاره به ضرورت احیای بازار حاج رئیس اضافه کرد: این بازار علاوه بر برخورداری از موقعیت اقتصادی یکی از جاذبه‎های تاریخی استان است که احیا آن در جذب گردشگر بسیار تاثیرگذار است.
جهانبخش ادامه داد: باتوجه به موقعیت بازار و همچنین به منظور ساماندهی تولیدات صنایع دستی استان، عرضه صنایع دستی در بازار حاج رئیس متمرکز شود.
استاندار بوشهر با تاکید بر راه‎اندازی بازار تا نوروز امسال یادآور شد: تامین برق بازار حاج رئیس 50 میلیون تومان نیاز دارد که این مبلغ توسط استانداری تامین می‎شود.
وی ادامه داد: تجربه نوروز گذشته در کنار ساحل بیان کننده استقبال مردم از صنایع دستی است و امیدواریم با احیا و راه‎اندازی فاز نخست بازار حاج رئیس تا نوروز به عنوان بازار صنایع دستی، فعالیت در این زمینه ساماندهی و دغدغه موجود نیز برطرف شود.
جهانبخش تصریح کرد: تامین برق عمارت حاج رئیس نیز به 300 میلیون تومان نیاز دارد که نیمی از این مبلغ توسط استانداری و مابقی توسط شهرداری تامین می‎شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر نیز گفت: استحکام‎بخشی عمارت حاج رئیس از تک‎بناهای مهم ایران با شش هزار مترمربع زیربنا و در چهار طبقه انجام شده است.
احمدی دشتی افزود: باتوجه به داشته‎های میراثی، صنایع دستی و تاریخی راه‎اندازی بازار حاج رئیس علاوه بر جذب گردشگر موجب رغبت و تمایل ماندگاری در ساکنان برای زندگی در بافت می‎شود.
وی بیان کرد: بدون شک راه‎اندازی بازار زمینه رونق بافت تاریخی را فراهم می‎کند و این امر نیازمند همکاری و حمایت بیشتر دستگاه‎های حمایتی است.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول