اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان شمالی:

پارک موزه دفاع مقدس خراسان شمالی اجرایی می‌شود‌

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان شمالی از اجرایی شدن پارک موزه دفاع مقدس این استان از اوایل سال آینده خبر داد.

پارک موزه دفاع مقدس خراسان شمالی اجرایی می‌شود‌
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، ابوطالب شفقت عصر امروز در نشست بررسی اجرای پارک موزه دفاع مقدس خراسان شمالی اظهار کرد: ایجاد پارک موزه دفاع مقدس در استان یک موضوع مهم و با ارزش است که سبب حفظ ارزش‌های دفاع مقدس و انتقال افتخارات به آحاد جامعه به ویژه نسل جوان خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه این افتخارات باید در نسل‌های بعدی نیز حفظ و ماندگار شود، افزود: ‌در زمینه دفاع مقدس تاکنون کارهای خوبی انجام شده است، با این وجود بر این اعتقاد بوده که در این عرصه بهتر از این هم می‌شود کار کرد.
شفقت با اشاره به برگزاری یادواره شهدا در سطح مناطق شهری و روستایی این استان تصریح کرد: البته این اقدامات با توجه به میزان اعتبارات مطلوب بوده و باید تداوم داشته باشد.
وی با تاکید بر اینکه مخاطبان دفاع مقدس زیاد هستند، گفت: در برخی از کشورها که جنگ‌هایی را پشت سر گذاشته‌اند، با وجود گذشت ده‌ها سال این ارزش‌ها حفظ شده و به نسل‌های آینده انتقال یافته است، از این رو در نظام جمهوری اسلامی که دفاع به عنوان یک فریضه دینی محسوب شده از جایگاه والایی برخوردار است.
نماینده عالی دولت در خراسان شمالی همچنین بر طراحی محیط‌های پارک موزه های دفاع مقدس بر اساس نیازهای روز تاکید کرد و افزود: پارک موزه دفاع مقدس بسیار با ارزش است و بیشترین مخاطب را به خاطر تنوع می‌تواند داشته باشد.
وی با بیان اینکه خراسان شمالی در مسیر حرکت میلیون‌ها زائر و مسافر قرار دارد، گفت: باید از این ظرفیت برای استفاده زائران و مسافران و همچنین افزایش میزان ماندگاری در این استان استفاده شود.
شفقت اصل برنامه ایجاد پارک موزه دفاع مقدس در این استان را اجتناب ناپذیر خواند و اظهار کرد: باید بهترین مکان برای ایجاد این پارک موزه مورد توجه قرار گرفته تا بیشترین بهره برداری از برنامه‌های فرهنگی این مرکز برده شود.
وی با بیان اینکه بر اساس تصمیم بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس در هر استان متناسب با شرایط اقلیمی پارک موزه‌های دفاع مقدس ایجاد می‌شود، تصریح کرد: بر همین اساس در گلستان عملیات عبور از جنگل، در خراسان شمالی عملیات عبور از تنگه، در سمنان عملیات عبور از دشت پیش‌بینی شده است.
استاندار خراسان شمالی با تاکید بر اینکه زنده نگاه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، از تمام دستگاه‌های عضو این کارگروه خواست تا برای اجرایی شدن پارک موزه دفاع مقدس در این استان در اوایل سال آینده مشارکت کنند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول