اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

دولت مخالف ساخت موزه دفاع مقدس در یاسوج نیست

خبرگزاری فارس: استاندار کهگیلویه و بویراحمد به شائبه ساخت دکل رادیویی به جای موزه دفاع مقدس واکنش نشان داد و گفت: دولت خودش تصمیم به ساخت موزه دفاع مقدس گرفت پس چرا باید مخالف ساخت آن باشد.

دولت مخالف ساخت موزه دفاع مقدس در یاسوج نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، مدت‌هاست در استان کهگیلویه و بویراحمد موضوع ساخت دکل رادیویی در یکی از تپه‌های شهر یاسوج موجب بروز اظهارنظرهای متفاوتی در این‌باره شده است.
مسئولان بنیاد حفظ ارزش‌های دفاع مقدس بر ساخت موزه دفاع مقدس در این تپه اصرار داشتند و نصب دکل رادیویی در این نقطه را به صلاح نمی‌دانستند.
این بگو و مگوها تا جایی پیش رفت که اتهاماتی از جمله مخالفت عامدانه با ساخت موزه دفاع مقدس به دولت دهم وارد آمد.
مخالفین نصب دکل رادیویی معتقد هستند که ساخت موزه دفاع مقدس برای به نمایش گذاشتن دلاوری‌های رزمندگان این استان و نبردهای کوهستانی بر نصب یک دکل رادیویی ارجحیت دارد ولی در سوی دیگر دولت و نماینده آن در استان کهگیلویه و بویراحمد تغییر مکان این دکل را موجب پایین آمدن کارایی آن در هدایت هواپیماها و دیگر کاربری‌های آن می‌دانستند و بر این نکته اصرار می‌کردند که حفظ جان انسان‌ها در کنترل هواپیماها در روزهای ابری موضوعی بسیار مهم است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در آخرین اظهارنظر خود در این خصوص در جمع خبرنگاران گفت: اگر فردا هواپیمایی در این استان کاملا کوهستانی با یک کوه برخورد کند و جان صدها انسان گرفته شود چه کسی پاسخگو است.
برخی مسئولان سپاه و مسئولان بنیاد حفظ ارزش‌های دفاع مقدس سفر چهارم دولت به کهگیلویه و بویراحمد و نفوذ چهره‌های جریان انحرافی را در قوت گرفتن ساخت دکل رادیویی در محل در نظر گرفته شده برای موزه دفاع مقدس بی‌تاثیر ندانسته و مجموعه دولت و شخص استاندار کهگیلویه را به جانبداری از این موضوع متهم کردند.
همه این‌ها در حالی است که در جریان سفر دولت به کهگیلویه و بویراحمد، وزیر ارتباطات و کارشناسان فنی این وزارت از محل نصب این دکل رادیویی در پارک جنگلی یاسوج بازدید کرده و با بررسی‌های انجام شده به این نتیجه رسیدند که نقطه در نظر گرفته شده برای احداث این دکل بهترین موقعیت بوده و در سایر نقاط کارایی آن از 30 تا 50 درصد کاهش پیدا می‌کند و ضرورتی برای این کار وجود ندارد.
اکبر نیکزاد، استاندار کهگیلویه و بویراحمد با استناد به اظهارنظرهای کارشناسان وزارت ارتباطات تاکید کرد: امکان جابه‌جایی این دکل وجود ندارد ولی ایجاد مناطق کوهستانی در دستور کار است و استانداری با همکاری مسئولان ذیربط ساخت منطقه کوهستانی و اتصال آبشار یاسوج به پارک جنگلی را عملی می‌کند.
وی اتهامات وارده به دولت را بی‌اساس خواند و تاکید کرد: همین دولت مجوز ساخت این موزه را در کمیسیون 215 صادر کرده و اگر این اتهامات صحت داشت دلیلی برای صدور چنین مجوزهایی وجود نداشت و اکنون نیز این موزه در نقطه‌ای دیگری ساخته خواهد شد.
به گزارش فارس از یاسوج، با همه اظهارنظرهای موجود ساخت دکل رادیویی در این منطقه از پارک جنگلی یاسوج آغاز شده ولی برخی مسئولان دستگاه‌های غیر اجرایی توقف ساخت موزه دفاع مقدس را به معنی توقف بزرگترین پروژه فرهنگی جنوب کشور می‌دانند و بر ساخت آن در این نقطه و جابه جایی دکل رادیویی اصرار دارند.
----------------------
گزارش از کریم بنام
----------------------
انتهای پیام/صا10/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول